U gradiću Piacenza, južno od Milana, dok bi maleni Sergio radio kućne lutkarske predstave, njegova je brata više zanimala anatomija.
Doduše, pomogao bi svom bratu te izrađivao odjeću za njegove lutkarske predstave od raznih krpa koje bi našao u kući, ali tioom odrastanja odlučio se usmjeriti prema medicini, što je naposljetku i odlučio studirati.
Odustao od medicine
No, na trećoj godini studija pokazalo se da medicina nije njegov poziv, pa je odustao.
Pozlilo mu je od krvi koju je morao uzastopno gledati tokom stažiranja u Bologni. Izgleda da su krpe koje bi pretvorio u odjeću za bratove lutkarske predstave bile presudne za njegovu budućnost te ujedno i forma izražaja koja je utjecala na njega mnogo više nego što je ikad mislio - idućih sedam decenija stvarao je "krpe" koje neće samo krasiti bratove lutke, nego i mijenjati svijet.
"Nikada mi nije bila svjesna namjera revolucionirati modu, ali to se dogodilo", rekao je Giorgio Armani, kultni italijanski dizajner koji je ove sedmice proslavio 90. rođendan.
Nakon što je napustio medicinu i odslužio vojni rok zaposlio se kao prodavač odjeće i aranžer izloga radnji s odjećom.
Ubrzo je krenuo s poslom modnog stiliste i dizajnera kod Nine Cerrutija - bilo je to 1965., imao je 31 godinu, a svijet mode zauvijek se promijenio.
Njegov je ugledao rastao i počeo se baviti slobodnim radom.
Otprilike u isto vrijeme upoznao je Sergia Galeottija koji je uvjerio Armanija da "pokrene biznis" u famoznoj ulici Corso Venezia u Milanu.
U to vrijeme Armani je intenzivno sarađivao s raznim modnim kućama kao što su Hilton, Bagutta, Montedoro, Sicons, Tendresse i Allegri, a 1975. osnovao je vlastitu firmu s Galeottijem.
U kasnim sedamdesetim Armani je počeo dizajnirati za crveni tepih i slavne, što se tada moglo smatrati "pionirskim pristupom" za dizajnera.
Privlačili su ga tadašnji mladi glumci jer su bili "nesputani, stvarni, čak i ponosni na svoje nedostatke" te je postao glavni dizajner za mnoge zvijezde.
Ušao u historiju
"Prvi sam ublažio sliku muškaraca, a očvrsnuo sliku žena", napisao je Armani u svojoj knjizi "Giorgio Armani" iz 2015. godine.
Odijevao sam muškarce u ženske tkanine i krao od muškaraca ono što su žene željele i trebale - moćno odijelo, istaknuo je u autobiografiji.
U ovih devet decenija Armani je izrastao iz ambicioznog dječaka do italijanskog, ali i svjetskog modnog giganta. Historiju je obilježio nekoliko puta, prenosi Jutarnji list.
Pripala mu je čast imati retrospektivu svog rada u Muzeju Guggenheim u New Yorku, a bio je i prvi dizajner visoke mode koji je uživo prenosio reviju na internetu, 2007. godine - nešto što mnoge modne kuće danas smatraju prioritetom.
Ono što je posebno zanimljivo jest da je Armani čak i nakon toliko godina rada uspio zadržati neuporediv entuzijazam, naglašava CNN.
"Moram stvoriti ljepotu koja rezonira s mojim kupcima na način koji je relevantan za njihov život. Imam vrlo posebnu ličnu estetiku koja se temelji na sofisticiranosti, eleganciji i udobnosti, a tokom godina sam otkrio da je to nešto s čime se mnogi ljudi širom svijeta, bez obzira na geografiju ili kulturu, mogu poistovjetiti i poželjeti", rekao je 2020. za A&E Magazine.
Tada se suočio s preprekom u obliku pandemije Covida-19.
"Ovo je tajna moje dugovječnosti kao dizajnera: moju jasnoću vizije vrlo je jednostavno razumjeti, a kako ne pratim prolazne trendove, moji kupci znaju da su u dobrim rukama.
Poželjnost održavate tako što imate istinsko, autentično gledište. To je ono na što ljudi reagiraju", dodao je u navedenom intervjuu.
Savršena peilika
Devedeseti rođendan nije mala stvar, pogotovo za čovjeka koji nije okrenuo samo modnu industriju naglavačke, nego je redefinirao i sam koncept luksuza.
Već pri početku poslovanja i osnivanja brenda s Galeottijem 1975. godine, od najranijih dana njegova umjetničko-modnog putovanja, Armani je skicirao svoje nacrte, što je praksa od koje nikad nije odustao.
"Uvijek sam crtao u sklopu svog posla .Kao dizajneru, nije dovoljno znati samo šivati. Morate biti u stanju slijediti određenu liniju misli, a crtanje je, u svojoj osnovi, razmišljanje", objasnio je on.
Armani je osnovao istoimeni brend lansiranjem svoje prve kolekcije muške odjeće.
Njegovi dizajni, koje karakteriziraju čiste linije, besprijekoran kroj i prigušena paleta boja, brzo su privukli pažnju.
Vodio se etikom "manje je više", a ta je mantra savršeno odjeknula među generacijom koja je tražila profinjenu jednostavnost.
Armanijev proboj dogodio se 1980. kada je dizajnirao odjeću Richarda Gerea u kultnom filmu "Američki žigolo".
Uspjeh filma katapultirao je Armanija u centar međunarodne pažnje, učvrstivši njegovu reputaciju majstora skromne elegancije i stvorivši vezu s filmskom industrijom koja će trajati decenijama.
Nadalje, utjecaj Giorgia Armanija seže daleko izvan modne piste.
Revolucionirao je modu na crvenom tepihu, odijevajući neke od najpoznatijih svjetskih slavnih osoba, uključujući Michelle Pfeiffer, Cate Blanchett i Juliju Roberts koja je razbila rodne predrasude noseći njegovu "mušku" odjeću na crvenom tepihu Zlatnih globusa 1990. godine.
Najbolja metoda marketinga
Njegovi su dizajni krasili bezbrojne dodjele nagrada, od Oscara do filmskog festivala u Cannesu, što ga čini omiljenim među zvijezdama, a i sam je istaknuo da je "crveni tepih najbolja metoda marketinga".
Armanijev utjecaj na mušku odjeću jednako je značajan. Redefinirao je moderno odijelo uvodeći nestrukturirane gornje dijelove kompleta i opuštene siluete koje su ponudile svjež pristup tradicionalnom krojenju.
Njegov pristup muškoj odjeći brisao je granice između formalnog i ležernog, stvarajući svestrane komade koji su postali glavni dio muške garderobe širom svijeta.
Nakon bombastičnih osamdesetih i njegove velike međunarodne eksplozije, Armani je brzo počeo nuditi i druge popratne artikle koji su zaokružili njegov koncept ljepote i mode.
Svaki od njih je gotovo uvijek nastao na sličan način - nakon što se umjetnik razočarao određenom uslugom ili interijerom.
Recimo, stvorio je svoj lanac hotela, restorana i kafića širom svijeta, koje uvijek prate njegove trgovine. Interijeri tih mjesta opet su njegov vlastiti dizajn i prate sveukupni smjer brenda, njegujući čistoću i minimalizam.
Društvena osviještenost također nije strana 90-godišnjem Giorgiu. Armani je 2006. bio prvi dizajner koji je zabranio sudjelovanje modela "nulte veličine" na svojim revijama.
Zauzimao se za zdrav izgled i žene normalne težine i oblika.
Čvrst stav
Svoj čvrst stav protiv anoreksije iskazao je pokušavajući ujediniti sve dizajnere u odluci da ne rade s manekenkama čiji je indeks tjelesne mase manji od 18.
Razlog tome je smrt 22-godišnje urugvajske manekenke Luisel Ramos, koja se izgladnjivala čak tri mjeseca.
Usprkos opsežnoj dugoočekivanoj autobiografiji "Per Amore" iz 2022. godine, koja se dotaknula mnogih zanimljivih tema, dizajner nikada nije želio otkrivati detalje privatnog života, ali se izjašnjava kao biseksualac.
No, kako su otkrili ljudi koji su mu bliski, upravo je spomenuti Sergio bio najveća dizajnerova ljubav.
Bez obzira na njegov prosperitet i način na koji ga nekolicina suprotstavlja Yves Saint Laurentu i Coco Chanel, dizajner je naširoko poznat po prizemljenosti, pristupačnosti, prijateljstvu s brojnim zvijezdama, a posebice je zanimljivo da je 90-godišnjak svoj rođendan proslavio radeći, "na poslu".
"Nisam mogao drugačije živjeti", rekao je Armani za milanski dnevnik Corriere della Sera.