vrhunska zamjena

Novi Audi A5 zamjenjuje A4 s benzincem, dizelom i pametnim novim hibridom

Novi Audi A5 predstavljen je kao vrhunska zamjena za današnji A4, uvodeći novu platformu automobila s unutarnjim sagorijevanjem i niz temeljito revidiranih motora.

Promjena imena dolazi kao dio nove strategije brendiranja njemačke tvrtke za modele sljedeće generacije, pri čemu automobili s pogonskim motorom dobivaju neparne brojeve, a električna vozila parne brojeve.

A5 će se nuditi u obliku limuzine i karavana, ali ne, potvrdio je Audi, kao coupé ili cabriolet.

Koristi Audijevu novu Premium Platform Combustion (PPC), koja zamjenjuje 17 godina staru MLB arhitekturu trenutnog A4 i nema nikakve veze s Premium Platform Electric koja će poduprijeti novi val EV marke, uključujući Q6 E -tron.

U skladu s Audijevom tradicijom, A5 je zadržao uzdužni raspored motora, ali je rečeno da je mnogo prilagodljiviji raznim električnim pogonskim sklopovima.

A5 će u početku nuditi niz čistih ICE i blagih hibridnih pogonskih sklopova, a potonji će koristiti novi MHEV Plus sustav koji je razvio Audi koji koristi dva motor-generatora za bolju učinkovitost i regenerativno kočenje.

Ponuda se otvara s dva razvoja sveprisutnog EA888 turbobenzinskog četiri motora Volkswagen Grupe, koji razvijaju 148 KS ili 201 KS. Oba su uparena s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, plus Quattro pogon na sva četiri točka opcija je za snažniju varijantu.

Dizel ostaje opcija, a A5 koristi modificiranu verziju Volkswagenovog 2,0-litrenog turbo četiri motora, opremljenog MHEV Plus sustavom, povećavajući svoju snagu na 201 KS i smanjujući emisiju CO2 za tvrdih 10 g/km.

Vrhunski model S5 vratio se na benzinski pogon, opremljen 3,0-litrenim V6 za koji se kaže da nije povezan s onim koji se trenutno nudi u A8, Q7 i Q8. Dobiva turbopunjač promjenjive geometrije i MHEV Plus sustav, koji daje 362 KS – 20 KS više od dizelskog V6 starog S4 – i tvrdi 14g/km manje CO2.

Plug-in hibridni pogonski sklop s dometom samo na električnu energiju od 62 milje slijedi sljedeće godine.

Autocar razumije da PPC također može podržati EV pogonske sklopove s produljenjem dometa, ali Audi ne planira ponuditi takav u A5.

Nova platforma također znači da je limuzina značajno narasla, postavši 67 mm duža (na 4,83 m) i 13 mm šira (na 1,86 m). Njegov međuosovinski razmak također je duži za 68 mm (na 2,9 m), a Audi je dao prioritet unutarnjem prostoru.

Vizualno, A5 je očito evolucija A4, s glatkim dizajnom rubova koji posuđuje znakove od A6 E-tron salonskog EV koncepta prikazanog prije tri godine. Ključ izgleda su prošireni lukovi točkova koje dizajneri nazivaju 'Quattro mišića'.

Nova OLED prednja i stražnja svjetla mogu prikazati osam uzoraka po komadu i imaju dinamički način rada koji neprestano mijenja ono što se prikazuje.

Lažni ispušni vrhovi modela A4 odbačeni su kao odgovor na povratne informacije kupaca.

Inspirirana modelom Q6 E-tron, unutrašnjost ima veliki zakrivljeni zaslon koji služi kao žarišna točka na nadzornoj ploči. Podijeljen je na 11,9-inčnu digitalnu instrument ploču i 14,5-inčni infotainment zaslon osjetljiv na dodir.

U potonjem se nalaze kontrole klime i funkcije poput grijanja sjedišta i ventilacije, piše Autocar.