Usred procvata turizma, Japan se suočava sa nedostatkom goriva za mlazne avione, jer rafinerije nafte u zemlji ne mogu obezbijediti dovoljno goriva da bi omogućile povratna putovanja za sve avione.
Uprava aerodroma Narita u blizini Tokija saopćile su krajem juna da je šest aviokompanija odložilo planove za dodavanje 57 letova u sedmični raspored.
Javni emiter NHK jutros je javio da brojni regionalni aerodromi također imaju sličnih poteškoća.
Novi Chitose aerodrom u blizini Sapora u prefekturi Hokaido glavna je ruta za skijaše i snoubordere koji posjećuju čuveni duboki prah na sjeveru Japana. Međutim, ove godine su Qantas Airways i Singapore Airlines otkazali svoje sezonske letove do aerodroma, navodeći kao razlog nemogućnost da osiguraju dovoljno goriva za povratna putovanja.
“Problem ima više uzroka. Primarni problem je značajno smanjenje broja japanskih rafinerija nafte koje prerađuju uvezenu sirovu naftu u avio gorivo“, izjavio je japanski ministar prometa Saito Tetsuo i dodao je da je nedostatak radne snage u industriji transporta pogoršao ovu situaciju.
Japan je 1983. godine imao rekordni 49 rafinerija nafte. Zbog pada potražnje za naftom i napora vlade da smanji oslanjanje na fosilna goriva, ovaj broj je sada pao na 20.