Postoji pobjeda po svaku cijenu, a tu je i nivo pobjede Flavija Briatorea po svaku cijenu.
Italijan je svojim blistavim prisustvom krasio dvorište Formule 1 dvije decenije, najavljujući uspon Michaela Schumachera i, deceniju kasnije, Fernanda Alonsa.
Njegovi timovi su blagoslovili vozače bolidima koji su pobjeđivali u trkama, a onda kada to nisu mogli, nije imao dvojbi da pribjegne podmuklim mjerama.
Briatore je možda bio snaga iza četiri titule šampiona vozača, ali će ući u historiju F1 kao najžalosniji/najodvratniji od svih majstora lutaka.
Prevara 1994. godine
Benetton je stigao na grid 1994. spreman za trkanje i spreman za pobjeđivanje. Michael Schumacher je pobijedio u prve dvije trke, Brazil i Pacific, samo da bi rivali optužili Benetton za ilegalnu kontrolu vuče.
Jedan od onih koji su iznijeli optužbe bio je trostruki svjetski prvak Ayrton Senna.
FIA je to uzela k srcu i trebala je pokrenuti istragu samo da bi se to poništilo nakon tragične Velike nagrade San Marina, trkačkog vikenda u kojem su poginuli Senna i Roland Ratzenberger.
Schumacher je osvojio Imolu i tri od naredne četiri, što je rezultiralo sve većim povicima o varanju.
Uzimajući zamah sredinom sezone, FIA je u julu objavila da je analizirala Benettonovu crnu kutiju koja je sadržavala softver za upravljanje motorom.
Upravno tijelo Motorsporta otkrilo je da Briatoreov tim ima softver "sposoban da prekrši propise", ali nije bilo dokaza da su ga koristili i stoga ništa nije poduzeto.
Willem Toet, Benettonov šef aerodinamike 1994., rekao je u '1994: Neispričana priča o tragičnoj i kontroverznoj sezoni' da vjeruje da je Schumacherovo kočenje lijevom nogom ono što je toliko uvjerilo Sennu.
„Mislim da je upotreba kočenja lijevom nogom u kombinaciji sa gasom izazvala čudnu buku“, objasnio je.
“Bilo bi čudno čuti kako motor radi na tim mjestima na stazi. Vjerujem da je to najvjerovatniji scenario.”
Benetton, međutim, nije zaboravljen kada su u pitanju optužbe za varanje.
Schumacher je diskvalifikovan sa Velike nagrade Velike Britanije jer je ignorisao crnu zastavu koja mu je pokazana nakon što nije izveo kaznu od pet sekundi za zaustavljanje, koja mu je izreknuta zbog prolaska Damona Hila u krugu parade.
Schumacher nije išao u pit jer mu je Benetton rekao da to ne radi, jer su se žalili na stop-go kaznu.
Nijemcu je zabranjeno da vozi na dvije trke, Italiji i Portugalu.
I dalje se Benettonova drama nastavila.
Kasnije te godine, na VN Njemačke, B194 Josa Verstappena se zapalio što je izazvalo novu istragu FIA-e.
Utvrđeno je da je Benetton uklonio filter goriva koji je dopuštao gorivo u automobil 12,5% brže od legalnog ventila za gorivo.
Filter je bio sigurnosna karakteristika dizajnirana da pomogne u uklanjanju rizika od bljeskalice tokom dopunjavanja goriva.
Benetton je ponovo izbegao kaznu.
2007 Spygate
Godine 2007. McLaren se našao u vrućoj vodi, optužen za posjedovanje neovlaštene Ferrarijeve dokumentacije.
Saga je počela tako što je Ferrarijev šef odjela za razvoj timskih performansi, Nigel Stepney, bio zadužen za predaju dokumenata – 780 stranica tehničkih informacija – starijem McLarenovom inženjeru, Mikeu Coughlanu. Obojicu su otpustili njihovi timovi.
McLaren je insistirao da niko drugi u timu nije vidio nijednu od informacija o Ferrariju i, nakon istrage, stvar je ostavljena na miru. Barem je bilo sve dok McLaren nije iznervirao Fernanda Alonsa na VN Mađarske te godine.
Nakon toga, pokrenuta je druga istraga s novim dokazima, koji su uključivali mejlove poslane između Alonsa, test vozača Pedra de la Rose i Coughlana, koji su otkriveni.
Kasnije, 13. septembra, McLaren ne samo da je izbačen iz konstruktorskog šampionata 2007, već mu je izreknuta i rekordna kazna od 100 miliona dolara.
Međutim, dva dana prije te presude, McLaren je doveo Renault na optuženičku klupu.
Tim iz Wokinga je naveo da je Renault kriv i za posjedovanje tajnih dokumenata u vezi s McLaren F1 automobilima iz 2006. i 2007. godine.
Informacije se odnose na "izgled i kritične dimenzije McLaren F1 automobila, zajedno sa detaljima o McLaren sistemu za dovod goriva, sklopu zupčanika, sistemu za hlađenje ulja, hidrauličkom upravljačkom sistemu i novoj komponenti ovjesa koju koriste McLaren F1 automobili iz 2006. i 2007." .
FIA je istražila i 6. decembra presudila da su “različiti Renaultovi inženjeri primili i razmotrili četiri povjerljiva McLaren crteža od [Philipa] Macckeretha” i time prekršili član 151(c) Međunarodnog sportskog kodeksa.
Taj član zabranjuje “svako lažno ponašanje ili bilo koje djelo koje šteti interesima bilo kojeg takmičenja ili interesima moto sporta općenito”.
Ali kako je Renault smatrao tri od ta četiri crteža neprikladnim za njegov automobil i nije mogao razumjeti četvrti, crtež 'J-dampera', FIA nije izrekla „nikakve kazne zbog nedostatka dokaza da je prvenstvo utjecalo”.
Briatore je, uprkos krivici vlastitog tima, bacio sjenu na šefa McLarena Rona Dennisa.
“Evo ekipe koja je nezakonito stekla prednost. Samo pročitajte propise: za krađu intelektualne svojine kazna je isključenje”, rekao je on.
“Ron Dennis je bio taj koji je protestirao zbog prigušivača mase. On nije bezgrešni svetac za kakvog se pretvara u svojim izjavama.”
2008 Crashgate
Varanje je odavno dio sporta, a ni moto trke se ne razlikuju. Ali rijetko, ako ikad, to uključuje tako visoke uloge – život osobe.
Ali to je cijena koju je Briatore bio spreman platiti na Velikoj nagradi Singapura 2008. kada je naredio Nelsonu Piquetu Jr-u da slupa svoj R28 kako bi pomogao timskom kolegi Fernandu Alonsu do pobjede.
Nakon jadne sezone sa McLarenom, Alonso se vratio u Renault za F1 šampionat 2008., ali tim ni u kom slučaju nije bio u istoj poziciji kao dvije godine ranije kada je osvojio svoju drugu od dvije svjetske titule za tim iz Enstonea.
Alonso je stigao na stazu Marina Bay i dalje jureći svoj prvi podijum u sezoni.
Alonso se kvalificirao na 15. mjestu za Grand Prix, jedno mjesto ispred svog timskog kolege Piqueta Jr.
Rano se kockao ulaskom u box, zaustavivši se u 12. krugu.
Dva kruga kasnije, njegov timski kolega, Piquet Jr, kao da je izgubio kontrolu nad svojim automobilom i udario u zid u skretanju 17.
Lokacija nesreće značila je da je Safety Car morao na stazu, Ferrari je pokvario zaustavljanje vodećeg Felipea Masse, a Alonso je dograbio peto mjesto iza Safety Cara.
Dok su svi ispred njega otišli na zamjenu guma, Španac je preuzeo vodeću poziciju na Grand Prixu. Vodstvo koje će zadržati i nakon drugog zaustavljanja.
Alonso je osvojio inauguralnu Veliku nagradu Singapura, Renault je slavio, a Piquet Jr je nastavio svoj život kao vozač Renaulta. Barem dok ga Renault nije otpustio.
Odbačen od tima u avgustu 2009. godine, Brazilac je odlučio sve prijaviti FIA-i.
“Nakon sastanka sa gospodinom Symondsom i gospodinom Briatoreom, gospodin [Pat] Symonds me je odveo u miran ugao i, koristeći mapu, pokazao mi tačan ugao staze gdje bih se trebao slupati,” rekao je u izjavi.
“Ova krivina je odabrana jer na određenoj lokaciji staze nije bilo dizalica koje bi omogućile da se oštećeni automobil brzo podigne sa staze, niti je imao bočne ulaze na stazu, što bi omogućilo Safety Marshallu da brzo udalji oštećeni automobil od staze.
„Stoga se smatralo da će sudar na ovoj specifičnoj poziciji gotovo sigurno uzrokovati prepreku na stazi što bi zahtijevalo postavljanje sigurnosnog automobila kako bi se staza očistila i osigurao siguran nastavak utrke. .
„Gospodin Simonds mi je također rekao u kom tačno krugu da izazovem incident, kako bi se mogla osmisliti strategija za mog timskog kolegu, gospodina Fernanda Alonsa.”
Renault je optužen za zavjeru kako bi "izazvao namjernu nesreću na Velikoj nagradi Singapura 2008. s ciljem da izazove postavljanje sigurnosnog automobila u korist svog drugog vozača, Fernanda Alonsa".
Renault je diskvalifikovan iz Formule 1, suspendovan na dvije godine, dok je Briatore dobio doživotnu zabranu, a Symonds pet godina.
Zabrane je kasnije poništio francuski sud, Symonds je radio za Virgin Racing i Williams, međutim, Briatore se nikada nije vratio u Formulu 1 sve do juna ove godine kada ga je Alpina, bivši Renault, imenovala za "izvršnog savjetnika".
Brojni skandali
Rođen 1950. u Venzuolu, nakon što dvaput nije uspio završiti javnu školu, prebacuje se u privatnu srednju školu u kojoj završava za geometra s najnižim ocjenama u školi. Nakon srednje škole počinje raditi kao instruktor skijanja te vodi vlastiti restoran koji propada zbog prevelikih dugova. Nakon toga postaje prodavač osiguranja i postaje asistent Attilija Dutta, vlasnika Paramatti kompanije boja koji pogiba krajem 70ih u autobombi. Nakon njegove smrti odlazi u Milano gdje radi u milanskoj burzi gdje upoznaje Luciana Benettona. Tijekom 80ih godina biva dvaput osuđivan, prvi put na godinu i 6 mjeseci zbog višestrukih prevara koja je poslije smanjena na godinu dana te zbog kockarskih prevara na 3 godine, zbog čega bježi na Djevičanske Otoke gdje uspješno vodi Benettonovu franšizu te ubrzo isti uspjeh postiže i u SAD-u. Nije se vraćao u EU sve dok njegove osude nisu otišle u zastaru.
Poslije odlaska iz Formule 1, nije gubio vrijeme te je dalje počeo širiti Billionaire Club po svijetu te je jedno vrijeme bio vlasnik Queens Park Rangersa. Također je upravljao raznim elitnim restoranima i klubovima diljem svijeta. Nevolje ga također nisu izbjegavale budući da su mu jahtu privremeno zaplijenili zbog pravnih problema (charter status i porezi) po pitanju navedenog plovila.
Zbog porezne prevare u vezi njegove jahte "Force Blue" koja je zaplijenjena 2010., osuđen je na 18 mjeseci zatvora.
Ta jahta koja plovi pod zastavom Kajmanskih otoka pripada kompaniji s britanskih Djevičanskih otoka, a iznajmljivao ju je Briatore.
No, istražitelji su utvrdili da je Briatore vlasnik te kompanije, pa time i jahte. On je izbjegao plaćanje više od 3,6 miliona eura PDV-a pri uvozu i više od 800.000 eura za gorivo između 2006. i 2010., tvrde tužitelji.