Na telekonferenciji za novinare, NASA je objasnila kako će za deorbitiranje Međunarodne svemirske stanice koristiti US Deorbit Vehicle (USDV) koji izrađuje SpaceX.
Plan je korištenje svemirske letjelice firme SpaceX-a za provođenje deorbite, što nije lak zadatak, jar tu stvar nije samo, kako kažu, "pritiskanje kočnica kako bi se ISS izbacio iz orbite". Orbitalna mehanika je prilično složena i stanica se mora držati u kružnoj orbiti s pažljivo kontroliranim parametrima. To znači da bilo koji uređaj koji se koristi za deorbitu mora biti vrlo precizan.
Budući da je do deorbitiranja ostalo još samo nekoliko godina, NASA i SpaceX odlučili su koristiti postojeće dizajne, tehnologije i gotove komponente kako bi ubrzali razvoj. Vrijeme je posebno kratko jer svemirska agencija želi da se USDV spoji s ISS-om 18 mjeseci prije konačnog ulaska u atmosferu Zemlje.
USDV je u osnovi Dragon kapsula s poboljšanim servisnim modulom opremljenim sa šest puta više pogonskog goriva i do četiri puta većim potiskom u odnosu na standardnu varijantu.
ISS-u će biti dopušteno da prirodno smanji svoju visinu kako se njegova orbita smanjuje tokom nekoliko godina, s USDV-om koji će pružati periodične korekcije kursa kako bi orbitalni laboratorij održao na željenoj putanji. Tokom posljednje sedmice života stanice, vozilo će izvršiti niz paljenja kako bi konačno stiglo na predviđenu tačku ulaska u atmosferu gdje će većim dijelom izgorjeti, a preživjeli dijelovi će pasti na predviđeno sigurno područje okeana.
Do rušenja ima još dosta vremena, no tačni termin deorbitiranja će ovisiti i o dolasku novih stanica u orbitu koje razvijaju privatne svemirske firme. U slučaju da do 2030. godine ne dobijemo zamjensku stanicu, NASA kaže da se USDV također može koristiti za produženje vijeka trajanja ISS-a kako bi se spriječio nedostatak svemirske stanice u sljedećem desetljeću.