ODMAH UGASITE AUTO

Ako vam se u vožnji upalila lampica za ulje, nije pao pritisak već je u pitanju nešto bitno opasnije

Ako vam tokom vožnje u automobilu zasvijetli crvena lampica sa simbolom kantice ulja, to ne znači samo da je pao pritisak ulja u motoru, nego i da trebate odmah zaustaviti automobil i ugasiti ga.

Jer, ta lampica upozorenja ne znači da u bliskoj budućnosti trebate tek doliti ulje u motor, upozorava Wolfgang Sigloch iz njemačke agencije za inspekciju vozila.

"To je raširena i opasna zabluda", naglašava. "Upozorenje da je pritisak ulja pao znači da je vozilo možda pred velikim kvarom motora ili da se to već dogodilo".

Svako ko nastaviti voziti uprkos tom upozorenju, riskira katastrofalan kvar motora, ističe stručnjak.

Isti je slučaj i s još nekim crvenim ili žutim lampicama u automobilu, poput one sa simbolom termometra koji upozorava na probleme s hlađenjem motora. Vozači tada trebaju odmah zaustaviti vozilo i pokušati pronaći uzrok upozorenja.

Pri tome im može pomoći priručnik za vozilo, poziv mehaničaru ili proizvođaču automobila, a kada je to potrebno i vučnoj službi.

Kratki savjeti

Provjeravati ulje u motoru preporučuje se barem jednom mjesečno što je jedna od općih mjera predostrožnosti, naročito kod nešto starijih model automobila.

Neki noviji automobili imaju indikator smanjena nivoa ulja na instrumentnoj ploči koja se oglašava žutom bojom (što znači da u sistem treba nadoliti ulja), nakon čega bi to trebalo biti dovoljno za siguran nastavak vožnje.

No, ako vozač primijeti da situacija nije uobičajena za njegov auto, treba posumnjati da je možda posrijedi neki drugi nedostatak ili nepravilnost.

Kvar često, naime, bude popraćen ili dimom ili gubitkom snage pa su to prvi mogući simptomi na koje valja obratiti pažnju u takvim slučajevima.

Ne treba zaboraviti da proizvođači imaju različite načine signalizacije pa kod nekih modela paljenje i gašenje žute lampice, primjerice, označava previsoku razinu ulja.

Takve se situacije također znaju dogoditi iz raznih razloga, primjerice, kod više puta započetih, ali nedovršenih regeneracija filtera krutih čestica, kad se nivo ulja može podići i ono se može pomiješati s gorivom, što može oštetiti motor.

Osim žute, tu je i crvena lampica ulja, za koju vozači često pogrešno pomisle da označava nedostatak ulja.

Tada je najčešće problem ili u pumpi ulja ili u istrošenosti neke komponente na ležaju radilice, ležaju klipnjače ili bregastom vratilu. Na tom mjestu može doći do gubitka, ali i pada pritiska ulja.

Kad se u vožnji upali crvena lampica, dakle, treba usporiti i smanjiti broj okretaja te naći najbliže sigurno mjesto za zaustavljanje. Najbolje je odmah se informirati iz priručnika, a zatim - ako je moguće - kontaktirati sa serviserom.