Plastični pokrovi svjetala s vremenom se zamute i izgrebu. Razlog više da ne prođete tehnički.
Ne kupujte nove farove, postoji jeftino rješenje – poliranje svjetala
Dođete na tehnički pregled, potpuno bez brige. Kočnice rade, auto je uredno servisiran, eko test je sigurno u redu, ne brinete se. I onda šok – pali ste. Razlog? Zamućeni pokrovi svjetala.
Na mutnoj površini se svjetlo raspršuje, ne osvjetljava cestu kako bi trebalo i zasljepljuje vozače iz suprotnog smjera. Ova pojava uopšte nije rijetka ni neuobičajena.
Ako niste toliko u svijetu automobila, u panici ćete potražiti trgovinu auto dijelovima i kupiti nove farove. Prodavaču nije u interesu da vam otkrije tajnu i nekoliko trenutaka kasnije "lakši" ste za par stotina maraka. A sve ste mogli riješiti za manje od 100 KM.
Automobili od 2000. na ovamo sve više imaju plastične pokrove prednjih lampi. Plastika se lakše oštećuje i stari. Nije trebalo puno da se neko, nakon pada na tehničkom, prisjeti da se plastika da polirati kao lak i sve ostalo. U međuvremenu javili su se i proizvođači sa "posebnim" pastama za poliranje farova i kojekakvim krpicama, a zapravo se radi o već postojećim proizvodima i već poznatoj tehnici.
Zašto plastični pokrovi?
Plastika je za razliku od stakla, podložna gubitku svojstava usljed eksponiranosti UV zracima, odnosno sunčevoj svjetlosti. Razlog zašto automobili imaj u plastične a ne staklene pokrove je jednostavan, puno je lakše i jeftinije napraviti komplikovani oblik lampe od plastike nego od stakla. Plastika je ujedno lakša a i može se reciklirati.
Kada je pravo vrijeme?
Ne morate čekati da vas sruše na tehničkom. Ako su vaša svjetla pobijelila po površini i nisu potpuno bistra da kroz njih vidite ogledala i sijalicu u samom rasvjetnom tijelu, vrijeme je da im poklonite pažnju.
Svakako, ako govorimo o plastičnim pokrovima. Stakleni pokrovi rijetko trebaju poliranje. Da li je vaš pokrov plastični ili stakleni nije mudrost procijeniti, a ako vi ne znate, u perionici će sigurno znati.