električni dvosjed

Lotus Type 135 neće tako brzo na tržište. Evo zašto

Lotus bi mogao odgoditi lansiranje svog dugoočekivanog električnog sportskog automobila Type 135 sve dok manje, lakše baterije ne postanu dostupne, kako bi duhom mogao biti što bliži Eliseu, piše Autocar.

Prema najnovijem rasporedu, Type 135 bi trebao biti u prodaji 2027. godine po procijenjenoj cijeni od 75.000 funti kao zamjena za Emiru na benzin.

Iako je to još uvijek cilj, šef dizajna Lotus Grupe Ben Payne nagovijestio je da bi to moglo biti odloženo dok se nova generacija EV tehnologije ne pojavi na tržištu.

Payne je rekao da lansiranje električnog dvosjeda ostaje važno jer je "Elise glavna tačka dodira za Lotus". Ali ograničenja pakovanja trenutnog EV hardvera ne bi dozvolila firmi da ostane vjerna principima koji su definirali originalni automobil.

„Trenutna tehnologija vam zapravo ne dozvoljava da rekreirate taj proizvod na uvjerljiv način“, rekao je Payne, misleći na generalno više siluete i veću težinu praznog vozila današnjih EV koji su proizvod njihovih podnih baterija.

“Arhetip trenutka je veći, viši proizvod, jer možete vrlo jednostavno upakovati potrebne tehničke elemente u tu veličinu vozila”, nastavio je.

Prvi Lotusovi električni automobili – Emeya limuzina i Eletre SUV – znatno su veći i teži od bilo kojeg od njegovih automobila s motorom s unutarnjim sagorijevanjem.

To otežava, sugerirao je Payne, da bilo koji sportski automobil proizveden korištenjem istog hardvera ima karakteristike originalne Elise , koja je oličavala puristički pogled na britanski sportski automobil. Payne je dodao: “Zabavno je voziti, superzanimljivo, vrlo povezano – samo krajnje privlačan proizvod za vozača.” Lotus je ranije otkrio namjensku laganu arhitekturu za buduće električne sportske automobile, počevši od Type 135.

Nazvan 'E-Sports', ima strukturu zadnjeg potkonstrukcije za koju se kaže da je 37% lakša od one kod Emira na benzinski pogon i dizajnirana da omogući slaganje baterija u sredinu šasije.

Taj aranžman bi omogućio električnom sportskom automobilu Lotus da sedi što bliže zemlji kao Elise i da ima centraliziranu masu za optimalnu dinamiku. Međutim, Payne je sugerirao da bi pojava lakše, kompaktnije tehnologije baterija omogućila firmi da dovede automobil do kraja.

Upitan da li bi solid-state baterije – koje su daleko energetski gušće i stoga manje i lakše od današnjih konvencionalnih tehnologija – mogle olakšati kompaktnu siluetu i malu težinu sportskog automobila fokusiranog na vozača, Payne je rekao:

„One. Smanjenje fizičke veličine i neizbježno smanjenje mase omogućavaju vam da se vratite na osnovne vrijednosti. Za brend kao što je Lotus, biti u stanju svesti sve na minimum, a zatim skupiti automobil oko njega je osnovna filozofija [osnivača Colina] Chapmana.”