Kompanija Mercedes-Benz Truck je uspješno završila evropsku turneju sa eActros 600 modelima. Nakon 45 dana potpuno električnog putovanja kroz ukupno 22 zemlje, dva skoro serijska prototipa Mercedes-Benz eActrosa 600 su se uspješno vratila u Vert na Rajni sa više od 15.000 kilometara na satu. Dva e-kamiona su za to vreme prešla tačno 15.269 i 15.939 kilometara i time završili putovanje koje su kompletno proveli sa masom vučnog voza od 40 tona. Na cijeloj trasi, ova dva kamiona su se punila isključivo na javnim stanicama za punjenje.
Kristof Veber, šef globalnog testiranja u kompaniji Mercedes-Benz Trucks:
„Dva testna vozila su savladala turu sa vrhunskim ocjenama. Možemo se osvrnuti na skoro sedam sedmica uzbudljivih iskustava i susreta koji su nam omogućili da prikupimo mnogo vrijednih utisaka i podataka. Ovako monumentalno putovanje zahtjeva pažljivu pripremu i planiranje, posebno u pogledu punjenja baterija na javnoj infrastrukturi. Čak iako su naša iskustva sa zaustavljanjem radi punjenja u nekim slučajevima uveliko varirala, bilo je očigledno da je električni pogon za dugolinijski transport izvodljiv. Domet eActros 600 od 500 kilometara bez punjenja je uvijek bio pouzdan faktor planiranja.”
Najsjevernije i najjužnije tačke u Evropi kao vrhunci turneje
Turneju je pratilo 30-ak novinara iz 20 evropskih zemalja, od kojih je većina bila za volanom.
"Posebno bih želeo da se zahvalim kolegama koji su organizovali i pružili podršku ovom putovanju i koji su vratili naše kamione, bezbjedne i čitave u Vert – uključujući i brojne predstavnike medija koji su bili stalni član našeg test tima tokom cijelog trajanja ture“, nastavlja Veber.
Proizvođač će pružiti informacije o specifičnim uvidima i rezultatima sa „Mercedes-Benz eActros 600 European Testing Tour 2024“ kao deo IAA Transportation sajma u Hanoveru u septembru.
Turneja je zvanično počela iz Frankfurta na Majni 11. juna. Nakon putovanja na sjever kroz Njemačku, Dansku i Švedsku, dva kamiona su stigla do prve glavne tačke etape, Sjevernog rta u Norveškoj, najsjevernije tačke u Evrope do koje se može doći drumom, tačno na vrijeme za Midsummer proslavu. Od kraja juna dalje ruta konvoja je skrenula na jug kroz Finsku, Estoniju, Latviju, Litvaniju, Poljsku, Češku, Austriju, Slovačku, Mađarsku, Hrvatsku, Sloveniju, Italiju, Francusku i Španiju.
Nakon zaustavljanja u Tarifi, u Španiji, najjužnijem mjestu u kontinentalnoj Evropi, koje je također označilo sljedeći veliki vrhunac turneje, putovanje je ponovo krenulo u sjevernom pravcu – nazad u Njemačku preko Portugala, Francuske, Belgije, Holandije i Luksemburga.
Sticanje iskustva na širokom spektru ruta sa pogledom na potrošnju energije
Sa „eActros 600 European Testing Tour 2024“, kompanija Mercedes-Benz Trucks je namjeravala da stekne veliko iskustvo na širokom spektru ruta u različitim topografijama i klimatskim zonama sa uvidom u potrošnju energije. Proizvođač namjerava da podijeli ova saznanja sa zainteresiranim kupcima.
Visok kapacitet baterije od preko 600 kilovat sati i nova, posebno efikasna električna pogonska osovina razvijena u kompaniji omogućavaju da eActros 600 postigne domet od 500 kilometara bez međupunjenja.
O eActrosu 600
Oko 60 odsto dugih putovanja kupaca Mercedes-Benz Trucks-a u Evropi kraći su od 500 kilometara, što znači da je infrastruktura za punjenje u depou i na mjestima za utovar i istovar dovoljna u takvim slučajevima. Za sve druge upotrebe, kontinuirano širenje javne infrastrukture za punjenje je od vitalnog značaja kako bi električni kamion bio održiv za dugolinijski transport širom Evrope. Pored CCS punjenja do 400 kW, eActros 600 će kasnije omogućiti i megavatno punjenje (MCS).
U aprilu ove godine, inžinjeri za razvoj iz Mercedes-Benz Trucks-a su po prvi put uspješno napunili prototip eActros 600 na stanici za punjenje sa snagom od jednog megavata u internom centru za razvoj i testiranje u Vertu na Rajni. Kupci mogu naručiti pre-instalaciju za MCS. Čim MCS tehnologija postane dostupna i standardizovana među proizvođačima, planirano je da se naknadno ugradi za ove rane modele eActros 600. Baterije se mogu puniti od 20 do 80 procenata za oko 30 minuta na odgovarajućoj stanici za punjenje sa izlazom od oko jednog megavata.
Vizuelno, dugolinijski e-kamion karakteriše fundamentalno novi, čist dizajn sa jasnim linijama i aerodinamičnim oblikom. Kada je riječ o profitabilnosti za operatere voznog parka, električni kamion ima za cilj da postavi nove standarde, na duži rok zamjenjujući većinu dizel kamiona u važnom segmentu transporta na duge relacije. Srž koncepta Mercedes-Benz Trucks-a za električni transport na velike udaljenosti je da kupcima ponudi holističko rešenje koje se sastoji od tehnologije vozila, konsaltinga, infrastrukture za punjenje i usluga.