Odmah nakon što je prošle godine Ford prestao sa proizvodnjom Fieste, neki izvJeštaji iz britanskih izvora su nagovijestili da ostaje mogućnost da se Fiesta jednog dana opet vrati na scenu, ali u električnoj verziji. Sada su se pojavili neki novi detalji koji otkrivaju planove Forda da zameni Fiestu električnim ekvivalentom.
Ford Fiesta je u julu 2023. izašla iz proizvodnje nakon 47 godina i sedam generacija, kako bi se napravilo mesto za novi električni SUV Ford Explorer (baziran na Volkswagenovoj MEB platformi), da ga zamijeni na proizvodnoj liniji u Fordovoj fabrici u Kelnu u Njemačkoj.
Nova paleta manjih i pristupačnijih električnih Fordovih modela bi trebalo da koristi buduću ‘skunkworks’ arhitekturu na kojoj kompanija ima za cilj da proizvodi najefikasnije električne automobile na svijetu, prenosi Autoblog.rs.
Ova nova platforma, čiji razvoj vodi bivši inženjer Tesle, mogla bi da podrži duhovne nasljednike Fieste i Focusa i zamjenu za Pumu, kao i da otvori potencijal za druge male automobile iz Forda.
Program je još uvijek u fazi inženjeringa, ali je to prvi konkretan znak da Ford vidi put ka ponudi čitavog paketa pristupačnijih modela ispod novih SUV-ova Explorer, Capri i Mustang Mach-E pored Pume.
„Trošimo pristojnu količinu vremena na korporativnom nivou razgovarajući o pristupačnosti“, rekao je nedavno za Autocar Marin Gjaja, glavni operativni direktor Fordovog odeljenja Model E.
„Znamo da to treba da uradimo i da je to mišić koji treba da izgradimo tokom vremena. „Ako pogledate našu ponudu globalno, u ovom trenutku nemamo mnogo u pristupačnom segmentu. Ključ za nas je da budemo pristupačni, diferencirani i profitabilni. Predugo smo ostali u pristupačnom segmentu, bilo na ivici rentabilnosti ili gubitku novca. „Pitanje je: kako se takmičiti u tom segmentu, posebno ako imate veoma jeftinu proizvodnu lokaciju kao što je Kina koja proizvodi pristupačna vozila?
„To je dilema. Nema sumnje da, ako želimo da budemo pravi masovni brend, želimo da ljudi pređu na vozilo kao što je Explorer. To je ono što radimo u SAD sa pristupačnom platformom, i nema razloga zašto ta platforma ne bi mogla da kreira proizvode i za Evropu.”
Arhitektura bi se koristila i za zamjenu za Pumu. To bi neizbježno bio električni model i služio bi kao zamena za Puminu električnu varijantu, koja će se pridružiti asortimanu kasnije ove godine. Prvi automobil baziran na novoj platformi – koji će prvo biti lansiran u SAD – stiže „krajem 2026. ili početkom 2027. godine“, rekao je Gjaja.
Gjajini komentari o pristupačnosti donose nadu, kao i očekivanje da Puma neće biti jedini Ford ispod Explorera. S obzirom da je Explorer dugačak 4,5 metara i počinje od 40.000 funti, ispod njega ima dovoljno prostora da se Pumi pridruže i drugi modeli.
Međutim, kao i svi novi Fordovi budućnosti, koji god modeli proizašli iz nove arhitekture neće biti konvencionalnog oblika i veličine i biće „diferencirani“ u svojim segmentima, kaže Gjaja.
Kada su vesti o novoj arhitekturi prvi put otkrivene u februaru, izvršni direktor Forda Džim Farli je rekao: „Svi naši EV timovi su nemilosrdno fokusirani na cijenu i efikasnost u našim EV proizvodima, jer će konkurencija biti pristupačna Tesla i Kinezi.”
Gjaja je rekao da će nova arhitektura vjerovatno koristiti tehnologiju litijum gvožđe-fosfatnih (LFP) baterija, koja brzo postaje dominantna u električnim vozilima. „To je mnogo pristupačnija tehnologija i takođe je veoma izdržljiva“, dodao je on.
Ana Lena Strigel, direktorka prodaje u Ford Model E u Evropi, rekla je da će Ford u budućnosti imati „manji, ciljaniji portfolio“ modela i da „neće težiti samo obimu“.