Posljednjih nekoliko godina dogodila se prava poplava ekrana na dodir u kabinama automobila. Ti ekrani su, ovisno o proizvođačima, u potpunosti ili djelomično zamijenili kontrolnu ploču s fizičkim prekidačima za upravljanje bitnim funkcijama poput klimatizacijskog sistema, radija, navigacije i slično.
No, očito je da takav trend nije dobro prihvaćen među kupcima, ali niti među proizvođačima.
Matthias Junghanns, voditelj dizajna interijera BMW-a nedavno je najavio da će ‘rat ekranima‘ uskoro završiti.
"Sve ima svoj vrhunac, tako i veliki dodirni ekrani. Jesmo li stigli do njega? Moguće. Prije ili kasnije, veliki dodirni zasloni će postati prošlost‘, zaključio je Junghanns.
Kineski tehnološki div Xiaomi, koji je do sada bio najpoznatiji po proizvodnji mobitela, robotskih usisavača i romobila nedavno je na tržište lansirao svoj prvi električni automobil SU7.
Premijera je izazvala euforiju u Kini i ogroman interes javnosti. Električna limuzina uz atraktivan izgled nudi modernu tehnologiju i performanse na nivou Tesle i Porschea po osjetno nižoj cijeni.
Ono što je za ovu priču zanimljivo je dodirni ekran koji se bez problema može transformirati u ekran kojim se upravlja fizičkim prekidačima.
Mala ‘traka‘ s prekidačima dimenzijama je prilagođena da se priključi ispod zaslona te zatim omogućuje jednostavan, fizički pristup kontrolama temperature, radija…
Ne treba naglašavati koliko fizički prekidači povećavaju sigurnost u saobraćaju jer vozač njima može upravljati ‘naslijepo‘, nije potrebno ulaziti u nepregledni izbornik na dodirnom ekranu.