nacionalni prijevoznik

Croatia Airlines u krizi: Polugodišnji neto gubitak dosegao čak 9,5 miliona eura

U prvih šest mjeseci ove godine neto gubitak Croatia Airlinesa iznosio je 9,5 miliona eura, dok je samo u drugom kvartalu ove godine ostvarena neto dobit od 420 hiljada eura, saopćili su iz te kompanije.

Ističe se kako je u skladu s planovima hrvatskog nacionalnog prijevoznika, ali i aktualnoj situaciji u industriji avioprometa širom svijeta koju odlikuje nizak stepen profitabilnosti, neto gubitak razdoblja niske potražnje u prvom kvartalu 2024. godine iznosio 9,92 miliona eura, dok je neto gubitak razdoblja januar - juni 2024. godine bio 9,5 miliona eura. U drugom kvartalu 2024. godine ostvarena je neto dobit od 420 hiljada eura.

Navodi se kako je to uvjetovano tranzicijskim razdobljem početka zamjene flote kojeg karakterizira povećana troškovna izloženost svih, a posebno operativnih poslovnih procesa. Naime, kako bi se obavio planirani red letenja Croatia Airlines trebao je kratkoročno unajmiti avione, što je rezultiralo povećanim troškovima održavanja aviona i njihovog kratkoročnog najma, u odnosu na isto razdoblje prošle godine, koji su iznosili 10,4 miliona eura.

Zahvaljujući tome, ističe se, sačuvani su slotovi na aerodromima, dok će investicija u nove linije biti pozitivno valorizirana kada počne prometovanje većeg broja aviona flote A220, što je konkretno planirano već 2025. godine.

Ukupni poslovni prihodi veći su za tri posto u odnosu na prvo polugodište 2023. godine. Najveći udio (87 posto) u ukupnim poslovnim prihodima odnosi se na prihode od prijevoza putnika koji su veći za sedam posto, uz rast broja putnika od pet posto u promatranom razdoblju.

Ostvareni operativni troškovi veći su za 14 posto u odnosu na ostvarene troškove prvog polugodišta 2023. godine, a glavni utjecaj na njihov rast (67 posto nominalnog iznosa povećanja ukupnih troškova) su troškovi kratkoročnog najma aviona koji su nastali zbog potrebe premošćivanja razdoblja održavanja Airbus flote kao i većih troškova održavanja avijacije.

Dodatni utjecaj na rast troškova imala su inflatorna kretanja, rast naleta od dva posto i povećanje broja putnika za pet posto.

Povećanje primanja radnika Croatia Airlines također je utjecalo na povećanja troškova u odnosu na prvo polugodište 2023. godine, uz povećanje bruto plaće za 10 posto provedeno od 1. aprila 2023. godine, što uključuje značajno povećanje najnižih plaća u kompaniji s ciljem ublažavanja negativnog utjecaja inflacije.

U prvom polugodištu 2024. godine Croatia Airlines je letio u 28 međunarodnih i osam domaćih destinacija. Prevezao je 814.553 putnika, što je pet posto više u odnosu na isto razdoblje 2023. godine. Ostvareni putnički kilometri povećani su za šest posto, uz prosječnu popunjenost putničke kabine od 62,2 posto. Broj putnika u domaćem redovitom prometu veći je za sedam posto, a u međunarodnom redovnom prometu za šest posto u odnosu na prvo polugodište 2023. godine.

U prvom polugodištu 2024. godine intenzivno su nastavljene aktivnosti vezane za prihvat prva dva nova aviona Airbus A220 u flotu, u skladu s Post Covid strategijom Croatia Airlinesa.