ČIST ZRAK U AUTU

Mijenjajte filter kabine: Evo šta se može dogoditi ako to ne učinite

Svaki treći automobil pati od kontaminacije bakterijama, plijesni, česticama, peludi i štetnim plinovima.

Njemački proizvođač filtera Mann+Hummel tvrdi da vlasnici vozila i servisne radionice zanemaruju nužnu redovitu zamjenu filtera čestica u kabini, što dovodi do opasnih nivoa onečišćenja zraka, prenosi HAK Revija.

Proizvođač ukazuje na najnovija industrijska istraživanja koja sugeriraju da svaki treći automobil pati od kontaminacije bakterijama, plijesni, česticama, peludi i štetnim plinovima. U Njemačkoj firma uveliko doprinosi reviziji nove smjernice VDI (Udruženje njemačkih inženjera) i ZDK (Njemačkog udruženja za trgovinu motornim vozilima) za dugoročno osiguravanje zdravog zraka u automobilima.

Sistemi kontrole klime u modernim vozilima sada su norma i smatraju se neophodnima u vožnji po vrućem vremenu. Ipak, vitalni filteri potrebni za osiguravanje dobre kvalitete zraka se zanemaruju, kaže firma.

Plodno tlo za klice

Servisni intervali često se ne poštuju jer ih većina vozača automobila nije svjesna. Prljavi filteri zraka u kabini i loše održavani klimatizacijski sistemi mogu uzrokovati zdravstvene rizike. Nova smjernica namijenjena je ispravljanju toga.

Regulira higijenske zahtjeve za ventilacijsku tehnologiju u osobnim automobilima i kamionima. U jako onečišćenim filterima povećava se i vlaga. To stvara plodno tlo za klice i kontaminira filtar te neposrednu okolinu, čak i kada klimatizacijski sustav nije aktivan.

Brzina protoka zraka također sve više pada. Ako to utječe na snagu puhala, povećava se rizik od nesreća jer se prozori brže zamagljuju i na njima se stvara opasan zasljepljujući, masni film.

“Zaista je bitno redovito mijenjati filter zraka u kabini jednom godišnje ili svakih 15.000 km”, rekao je David Keerl, stručnjak za biofunkcionalne filtarske materijale u Mann+Hummelu.

“Filtriranjem plijesni, klica, bakterija i peludi stvara se čist i zdrav zrak za putnike u vozilu, a također se štiti klimatizacijski sistem od onečišćenja. To produžuje životni vijek klimatizacijskog sistema jer sprečava stvaranje naslaga na finoj strukturi isparivača i također održava puni kapacitet hlađenja i grijanja sistema”, dodao je.