Naučnici iz SLAC-Stanford Battery Centera otkrili su da se prvim punjenjem litij-ionskih baterija visokim brzinama njihov životni vijek produžava u prosjeku za 50 posto, a najviše za 70.
Istraživanje finansira Toyotin istraživački institut. Nakon što je komplet baterija dovršen, paket prolazi kritičan korak u procesu proizvodnje.
To se obično događa na kraju procesa proizvodnje gdje se odvijaju prvi, pažljivo kontrolirani ciklusi punjenja i pražnjenja baterije za električne automobile.
Prvi ciklusi punjenja stabiliziraju bateriju i pomažu aktivirati materijale u ćelijama. Ovaj proces utječe na rad baterije, životni vijek i ukupni kvalitet, prenosi HAK revija.
Tokom istraživanja, naučnici su proveli 186 ciklusa punjenja i pražnjenja kroz 62 protokola.
Kada je baterija napunjena strujom velikom brzinom i snagom, ćelije su zapravo izgubile dio svog sadržaja litija – čak 30 posto u poređenju s devet posto za tradicionalno punjenje prvi put.
No, paradoksalno, proces je imao pozitivan učinak na trajnost baterije. U izvještaju piše da je ovaj postupak suprotan onome što proizvođači električnih automobila inače rade.
Normalna je niska amperaža pri prvim punjenjima. Sada je, pak, dokazano da punjenje treba biti što snažnije.