Vozač će vjerovatnije obratiti pozornost na druge stvari, osim vožnje, ako automobil ima sustav pomoći koji može automatski ubrzavati, kočiti i upravljati.
To pokazuju dvije nove studije provedene u Sjedinjenim Američkim Državama. Tačnije, radi se o sustavu Pilot Assist (Volvo) i Teslinom Autopilotu.
Reklamiraju se kao način da vožnju učine sigurnijom i ugodnijom, ali u praksi znače da mnogi vozači umjesto toga provjeravaju svoje mobilne telefone, jedu hranu ili se čak briju za volanom.
Automobili u redovitim intervalima upozoravaju da vozač mora dodirnuti upravljač – inače će se sustav isključiti, ali vozači su se brzo prilagodili upozorenjima i nastavili zadržati pažnju na drugim stvarima osim na prometu.
U prvoj studiji sudjelovalo je 29 vozača koji su tri godine koristili Volvo sustav Pilot Assist. U drugoj studiji sudjelovalo je 14 vozača koji su mjesec dana vozili s Teslinim autopilotom.
"U obje studije vozači su prilagodili svoje ponašanje te se počeli baviti aktivnostima koje nemaju veze s vožnjom – rekao je David Harkey, predsjednik Međunarodnog instituta za osiguranje (IIHS).