Kad je God of War iz 2018. započeo je Kratosovu nordijsku sagu, mnogi su igrači očekivali da će Kratosu trebati barem tri igre da sruši još jedan panteon bogova.
Na iznenađenje većine nas, najavljeno je kako je God of War Ragnarok kraj ove sage pa se sada možemo prepustiti nagađanju što je sljedeće za Kratosa.
No, prije toga ipak imamo još i PC verziju Ragnaroka koju vrijedi prokomentirati.
Dostupna je ta igra već neko vrijeme, no nije loše ponoviti gradivo pa evo popisa što sve dobivate s PC verzijom God of War Ragnaroka:
- God of War Ragnarok + Valhalla DLC
- otključani framerate i mogućnost igranja u 4K rezoluciji nativno
- podrška za upscaling tehnologije (Nvidia DLSS 3, AMD FSR3, Intel XeSS)
- podrška za ultrawide i super-ultrawide omjere slika (21:9 i 32:9)
- mogućnost prilagodbe kontrola (miš i tipkovnica)
- podrška za DualShock 4 i DualSense kontrolere uz haptičke vibracije
- podrška za Nvidia Reflex tehnologiju
Što se tiče igre – kao završni dio nordijske sage, Ragnarok je imao puno toga za odraditi kako bi na zadovoljavajući način odgovorio na sva pitanja i lijepo stavio mašnicu na ovaj nordijski paket. I uvelike je to uspio. Kratos, koji je kroz godine sazrio, omekšao je na najbolji mogući način – prirodno i organski, kroz niz iskustava iz svog dugog božanskog života. Ovaj razvoj Kratosove ličnosti odlično je prikazan u njegovom odnosu sa sinom Atreusom, s kojim je ispravio pogreške prošlosti. Kratos je simbolički predao palicu nekome tko će pristupiti stvarima s više empatije – iako je usput ostavio za sobom nekoliko trupala ne-tako-dobrih bogova.
Naravno, ta svježina značila je i da nisam bio previše nabrijan ponovno uskočiti u igru, znajući da se ovakva igra, koja se uglavnom oslanja na filmsko iskustvo, sastoji od hrpe dijaloga i scena koje nije moguće preskočiti. To je usput i zgodan način da odmah kažem kako je Ragnarok odličan PC port, ali ne donosi ništa značajno bolje u usporedbi s PS5 verzijom. Stoga ako ste ga već zaigrali tamo, zaista nemate potrebe ponavljati iskustvo na drugoj platformi, piše HCL.
S tehničke strane, za nekoliko Sonyevih PC portova za koje sam pisao osvrte, svaki novi port nadmašio je prethodni – a isto vrijedi i ovdje. PC verzija Ragnaroka definitivno nadmašuje PC verziju originala, što postaje jasno čim uđete u igru, s obzirom na to da igra odmah odrađuje kompilaciju shadera kako bi se izbjegla neugodna zastajkivanja koja se inače događaju kada igre to rade tijekom gameplaya.
Stvari postaju još bolje kada uđete u bogat meni s grafičkim postavkama, gdje vas čekaju raznolike opcije. Od osnovnih postavki poput rezolucije, VSync-a, omjera slike i ograničenja broja sličica u sekundi, do naprednih opcija poput frame-gena, odabira vrste upscalera i njihove kvalitete, kao i raznih postavki za teksture, osvjetljenje, sjene i još mnogo toga. Još bolje, sve promjene grafičkih postavki vidljive su u realnom vremenu na sceni koju vam igra prikaže u glavnom meniju ili na bilo kojoj sceni na kojoj pauzirate igru.