Tvornica Tahara

Lexus ima novi proizvodni pogon: Svakih 87 sekundi s trake siđe jedan auto, pregledaju ga čuveni Takumi majstori

Iza svakog Lexusovog modela, stoji jedinstvena priča. Ta priča objedinjuje filozofiju marke te filozofiju svakog pojedinog modela. Iako se Lexusovi modeli razlikuju - po veličini, namjeni, ali i tehničkim karakteristikama - mnogima od njih zajedničko je mjesto odakle potječu. A to se mjesto zove tvornica Tahara.

Tvornica Tahara (eng. Tahara Plant) ključna je proizvodna lokacija kompanije Toyota. Otvorena je 1979. godine, a smještena je u gradu Tahara koji se nalazi u prefekturi Aichi u Japanu. Ukupna površina ovog ogromnog postrojenja iznosi nevjerovatnih 4.030.000 kvadratnih metara, a kapacitet proizvodnje je 396.000 vozila i više od 270.000 motora godišnje. U tvornici je zaposleno preko 7.800 ljudi.

Tehnološki najnaprednija tvornica

Specijalizirana je prvenstveno za proizvodnju luksuznih automobila marke Lexus, a u njoj se proizvode i hibridi te električna vozila. Tahara slovi za jedan od tehnološki najnaprednijih proizvodnih pogona današnjice koji koristi neke od najnaprednijih tehnologija u automatizaciji. Iako imaju ogroman broj zaposlenih, veliku ulogu u procesu sklapanja automobila u Tahari imaju roboti, koji igraju ključnu ulogu u procesu montaže automobila.

Tahara je jedna od posljednjih većih Toyotinih proizvodnih postrojenja za sklapanja izgrađena na ovom području. U samim začetcima, 1979. godine, iz ovog su mjesta izlazili modeli kao što su Hilux pick-up i Land Cruiser Prado, kasnije RAV4 i 4Runner, ali i Corolla limuzina te sportski modeli Celice i Supre.

Zbog tehnološke izvrsnosti ove tvornice, s dolaskom Lexusa na automobilsku scenu Tahara postaje prva lokacija gdje se proizvodio tada novi premium brend. Iz godine u godinu tvornica raste i razvija se kako u kapacitetima, tako i u tehnologiji, a svoj vrhunac dosežu 2011. godine kada su, uprkos visokom stepenu automatizacije, imali zaposleno gotovo 8.000 ljudi, dok je godišnja proizvodnja tada iznosila blizu 400.000 jedinica.

Rigorozne provjere

Iako je u tvornici puno procesa automatizirano, ništa se ovdje ne prepušta slučaju te se jako pazi na detalje. Lexusovi strogi standardi kvalitete nalažu da se svaki automobil prije nego što siđe s trake dobro pregleda.

Sva vozila prolaze ozbiljne, pomalo čak i rigorozne provjere. Provjere nisu automatizirane, odnosno 'robotizirane', već ih obavljaju zaposlenici kompanije. A koliko se ovdje pazi na detalje dovoljno govori činjenica da zaposlenici obave više od 4.000 provjera svakog proizvedenog automobila. No, provjerama tu nije kraj, a dodatne se provode i kada automobili siđu s proizvodne trake.

Dobra forma zaposlenika

Zaposlene u tvornici Tahara kompanija potiče da budu u dobroj formi da bi se održala kvaliteta proizvoda. Kako bi usavršili vještine i kondiciju, radnici pohode svojevrsne kampove za obuku tijela i uma, dok za formu izvode vježbe za ruke i zglobove, rade trbušnjake te vježbaju na sobnim biciklima.

Prije ulaska u proizvodni pogon, radnici moraju proći kroz zračni tuš kako bi uklonili prašinu prije početka rada u tvornici.

Svakih 87 sekundi jedan Lexus

U ključnim segmentima proizvodnje svakog Lexusa učestvuju ljudi bez kojih Lexus ne bi bio što je danas. Oni su dobro znani Takumi majstori, japanski majstori zanata koji su prije nego su postali Takumiji morali odraditi 60.000 sati u svom poslu da bi stekli ovu najveću titulu koju majstori mogu dobiti.

Sa svojim istančanim osjetilima, Takumiji u Tahari pregledavaju svaki Lexus, osiguravajući time kvalitetu zbog čega je ovaj automobilski bend svjetski prepoznat.

U Tahari se danas svakih 87 sekundi proizvede jedan Lexus, što znači da se dnevno u toj tvornici proizvede ukupno 675 komada novih lexusovih vozila automobila.

Osim po visokim tehnološkim standardima, Tahara je poznata i po visokim ekološkim standardima kojih se drže. Tvornica je implementirala brojne mjere za smanjenje emisije CO2 i drugih ekoloških utjecaja, a da bi smanjili potrošnju fosilnih goriva, koriste obnovljive izvore energije kao što su solarni paneli.