Ove godine, ime koje prethodno nije bilo previše poznato u svijetu, dospjelo je na sam vrh liste najbogatijih osoba u Kini.
Osnivač kineske grupe PDD Holdings koja stoji iza Temu-a, 44-godišnji Kolin Huang, u augustu je po rang listi milijardera koju je objavio Bloomberg zauzeo prvo mjesto u svojoj zemlji, premda je ta titula bila kratkog vijeka.
Samo nekoliko nedjelja kasnije, kada su akcije Pinduodua pale za 29 odsto u SAD, nakon što je kompanija prijavila prihode niže od očekivanih i nagovijestila da će se rast prodaje usporiti, Huangova neto vrijednost pada za 14,1 milijardu dolara.
Ipak, na četvrtom mjestu najbogatijih u Kini koje trenutno zauzima, Huang i dalje pripada novoj generaciji kineskih milijardera, koji su svoje bogatstvo stekli ne prezajući od rizika koji nosi pokretanje online poslova.
Inače, prema Forbesovoj listi najbogatijih ljudi na svijetu, Huang trenutno zauzima 33. mjesto. Za Huangov uspjeh i bogatstvo, najzaslužnija je platforma Temu, koja je pod sloganom "kupujte kao milijarder", za kratko vrijeme uspjela da privuče preko 600 miliona korisnika širom svijeta. Kako je rast popularnosti Temu-a rasla, ime Kolina Huanga postajalo je sve poznatije u svijetu.
Za dvije godine, ta platforma je osvojila svjetsko tržište, a Huang se popeo na vrh liste milijardera. Kako je sve počelo i ko je Kolin Huang?
Od skromnih početaka, do vrha liste najbogatijih
Huangovi počeci bili su skromni. Njegovi roditelji su radili u fabrici, a kao i mnoga djeca u Kini u tom periodu, teško je živio. Krajem 1990-ih, Huang je bio jedan od relativno malobrojnih mladih Kineza sa pristupom internetu i međunarodnim prijateljima, zahvaljujući tome što je na prvoj godini studija izabran za saradnika u Melton fondaciji. Put uspjeha krenuo je od matematičke olimpijade, preko pozicije softverskog inženjera u Googleu, do serijskog preduzetnika.
Svoju prvu kompaniju osnovao je 2007. godine, a zatim ju je prodao 2010. godine kako bi pokrenuo novu. Kompaniju Pinduoduo osnovao je 2015, koja prošle godine mijenja naziv u PDD Holdings. Šest godina kasnije, 2021. godine, podnio je ostavku na mjesto predsjednika uprave, ali ostaje većinski vlasnik kompanije. Kompanija je brzo rasla, a u septembru 2022. godine, Pinduoduo osniva i svoju aplikaciju za kupovinu - Temu.
Huang je počeo da studira informatiku sa 18 godina na prestižnom Univerzitetu Džeđijang. Kinu napušta 2002. godine, kako bi magistrirao na američkom Univerzitetu Viskonsin. U svoju zemlju se vratio par godina kasnije, kako bi pomogao u pokretanju Google Kina.
Google je pokrenut 19. augusta 2004. prikupivši preko 1,9 milijardi dolara. Huang se pridružio samo šest mjeseci ranije. Huang se u svom blogu prisjetio tog perioda rekavši: "Operativni profit i broj zaposlenih su rasli brzo". Napisao je i da je njegov račun u banci "odjednom mnogo porastao", prenosi Biznis insider.
Huang je rekao da je naučio mnogo tokom svog vremena u Googleu, kao i da nije shvatao koliko je bio sretan sve dok nije otišao iz te kompanije 2007. godine.
"Tek tri ili četiri godine nakon što sam napustio Google, počeo sam da shvatam koliko je rijetko da naiđete i pridružite se kompaniji kao što je Google u to vreme. To je bila prilika koja se pruža jednom u životu (ili bar jednom u deset ili dvadeset godina) i imao sam izuzetnu sreću", naveo je Huang.
Nakon ostavke u Googleu, Huang je pokrenuo sajt za e-trgovinu Oukou, koji je prodavao potrošačku elektroniku poput mobilnih telefona i kućnih aparata. Svoj prvi poduhvat prodao je tri godine kasnije 2010, pre nego što je pokrenuo svoju drugu kompaniju, Leki, koja je pomogla stranim brendovima da plasiraju svoje online prodavnice na kineskim platformama za e-trgovinu, kao što su Tmal i JD.com. Njegov treći poduhvat bio je Ksunmeng, koji je kreirao igrice.
Pinduoduo 2015. osnovao je u vrijeme kada su prostorom e-trgovine dominirale platfornme Alibaba i JD.com. Ali pošto je stekao iskustvo i u e-trgovini i u igrama, serijski preduzetnik je vjerovao da može postići uspjeh gejmifikovanjem online kupovine. Ostvario je prihod od osam miliona dolara od grupe investitora na čelu sa Banjanom 2015. godine, i još otprilike 100 miliona dolara sljedeće godine, prema Bloombergu.
Mješavina Kostka i Disneylenda
Huang je želio da Pinduoduo bude mješavina Kostka i Disneylenda. Oslanjajući se na svoje iskustvo u igrama, Huang je Pinduoduo pretvorio u "gejmifikovanu" aplikaciju za kupovinu sa zabavnim funkcijama koje podstiču svakodnevne posjete. Kao što je Huang napisao u prospektima te kompanije, Pinduoduo je kao mješavina Kostka i Disneylenda. Pored subvencija na porudžbine, Pinduoduo korisnicima nudi i novčane nagrade za igranje igre koja uključuje dovođenje drugih kupaca na platformu.
Njegov pristup je privukao masu kupaca, a zauzvrat i prodavaca, koji plaćaju oglašavanje, što je ključno za poslovni model kompanije i generiše više prihoda nego prodaje.
Huangova kompanija je platformu Temu pokrenula u SAD u septembru 2022. godine, ali, aplikacija nije stekla ogromnu popularnost, sve dok nije objavljen njen oglas tokom Superbowla. Za samo nekoliko mjeseci, aplikacija Temu probila se na vrh liste preuzimanja. Popularnost Temu-a, pored niskih cijena i brze dostave, stručnjaci uglavnom vezuju za agresivan marketing, koji je glavno obilježje biznis modela ove kompanije.