Facebook želi privući mlađe korisnike da se pridruže, umjesto da većinu vremena provode na TikToku, Instagramu i drugim aplikacijama. Kako bi to postigla, matična firma Meta najavila je niz promjena, s većim naglaskom na lokalne zajednice, video sadržaj i grupe. Osim toga, i ostali proizvodi poput Meta AI, Datinga i Messengera dobivaju nadogradnje, piše TechCrunch.
Najzapaženija promjena koju iz Mete planiraju uvesti odnosi se na proširenje zabavnih opcija, s ciljem da Facebook konkurira aplikacijama poput TikToka. No, promjene će također naglasiti i praktične mogućnosti koje ova društvena mreža nudi korisnicima unutar lokalnih zajednica. Osim grupa za kupnju i prodaju, Facebook je važna platforma za organizaciju i komunikaciju u lokalnim grupama, primjerice u onima pogođenima prirodnim katastrofama, kao što je bio slučaj u državama koje su pogodili uragani Helene i Milton.
Šta je novo na Facebooku?
Facebook uvodi novi tab pod nazivom “Lokalno” koji će objediniti lokalne sadržaje iz različitih izvora, poput Marketplacea, Grupa i Događanja u jedan odjeljak. Ovdje će korisnici moći pronaći aktivnosti u blizini, lokalne grupe u kojima je moguća kupnja, preporuke o novim popularnim mjestima u susjedstvu i slične sadržaje.
Lokalna zajednica bit će istaknuta i na feedu pa će se korisnicima prikazivati zanimljive objave i informacije iz područja u kojem se nalaze. To može uključivati lokalna događanja, grupe, istaknute osobe ili poduzeća, artikle za prodaju na Marketplaceu…
Facebook uvodi i tab “Explore” koji će biti usmjeren na personalizirane preporuke. Koristit će algoritam kako bi korisnicima prikazao ne samo sadržaj koji ih zabavlja, već i onaj koji ih povezuje s njihovim specifičnim interesima, čak i ako su usko definirani. Na primjer, navodi TechCrunch, korisnici bi mogli pronaći savjete za prvo putovanje u inozemstvo, DIY trikove za prenamjenu namještaja ili grupe za trening maratona, između ostalog.
Explore tab također će biti istaknut u redizajniranoj aplikaciji. Klikom na njega, korisnici će biti preusmjereni na stranicu koja nalikuje Pinterestu ili aplikaciji Lemon8 (posebno popularnoj među mlađim korisnicima zahvaljujući TikToku). Stranica će biti podijeljena u dva dijela: For You i Nearby.
Video tab bit će ažuriran kako bi video player bio proširen preko cijelog ekrana, što će korisnicima omogućiti gledanje kratkih, dugih i live videozapisa na jednom mjestu. Tako će Reels dobiti istaknutije mjesto na Facebooku. Iz firme napominju kako korisnici provode gotovo 60% vremena na aplikaciji gledajući videozapise, pri čemu više od polovice njih svakodnevno gleda reelse.
Eventi, grupe, dating…
Facebook eventi također će dobiti nove funkcije, poput tjednog i vikend pregleda nadolazećih događanja, temeljenih na interesima korisnika. Iz kompanije navode kako će pregledi dolaziti u obliku Facebook obavijesti. Korisnici će također moći pozvati svoje pratitelje s Instagrama na događanja kreirana na Facebooku, kao i slati SMS ili e-mail pozivnice onima koji nemaju account.
Facebook grupe dobivaju novi AI funkciju, nazvanu “Group AI”. Osmišljena je kako bi članovima grupa olakšala pronalaženje odgovora na postavljena pitanja; uključujući i ona koja su ranije postavljena. Ta će funkcija od velike pomoći biti adminima grupa koji se često susreću s ponavljanjem istih pitanja od strane novih članova. Funkciju aktivira admin grupe te se pojavljuje sučelje slično chatu u kojem članovi mogu postavljati pitanja i dobiti poveznice na relevantne objave unutar grupe. Opcija se trenutno testira u SAD i Kanadi.
Ovo je ažuriranje usmjereno na grupe koje su postale ključno područje za novu generaciju korisnika, s obzirom na to da privlače 1,8 milijardi korisnika, dok je svaki mjesec aktivno čak 25 miliona javnih grupa, prema podacima iz Mete. Osim što će unutar svake grupe biti pojednostavljeno pronaći željeni sadržaj, Facebook pretraživanje će sadržaj iz grupa organizirati u sekciju pod nazivom “Šta ljudi u grupama govore”.
Facebook Dating, s ciljem stvaranja novog prostora za online upoznavanje, uvodi funkciju “Matchmaker”. Ona omogućuje da najviše pet prijatelja pretražuje potencijalne partnere za jednog korisnika. Funkcija je, piše TechCrunch, uvedena nakon što je Meta primijetila da su razgovori unutar Facebook Datinga porasli za 24% među mladima u SAD i Kanadi u protekloj godini.