CESTOVNI MAGNETI

Volvo testira novu tehnologiju za precizno pozicioniranje autonomnih automobila

Volvo je napravio istraživački projekt u kojem je koristio magnete ugrađene u cestu, kako bi autonomni automobil lakše odredio svoju poziciju. Istraživanje, koje je u strateškoj saradnji financirala Švedska transportna administracija (Trafikverket) potencijalni je ključ implementacije autonomnih, odnosno samovozećih vozila. Pouzdano i naglašeno precizno pozicioniranje jedan je od ključnih elemenata u razvoju tehnologije autonomnih vozila. I dok tehnologije za pozicioniranje kao što su GPS i kamere imaju ograničenja pod određenim uvjetima, magneti integrirani u samu cestu ostaju nedirnuti od fizičkih prepreka i loših vremenskih uvjeta. „Magneti stvaraju nevidljivu „prugu“ koja doslovce utire put maksimalno preciznom pozicioniranju automobila. Testirali smo tehnologiju u nekoliko aspekata i pri različitim brzinama, a rezultati su obećavajući,“ ističe Jonas Ekmark iz odjela preventivne sigurnosti pri Volvo Car grupaciji.

Volvo automobili igraju vodeću ulogu u pilotskom projektu autonomne vožnje u kojoj će 100 samovozećih Volvo automobila svakodnevno prometovati groz švedski grad Gothenburg. „Naš je cilj omogućiti automobilu posve samostalnu vožnju. Precizno i pouzdano pozicioniranje je neophodna predispozicija za autonomnu vožnju. Sasvim je moguće autonomna vozila bez problema implementirati u postojeću prometnu infrastrukturu, uz jednostavan dodatak magneta u postojeće oznake na cesti,“ pojašnjava Jonas Ekmark. Usporedo s potencijalima na području autonomne vožnje, magneti integrirani u cestu otvaraju i mnoge druge mogućnosti kao što su:

  • prevencija nezgoda u smislu gaženja nečega što se nalazi na cesti
  • bolje informacije o temperaturi i vlažnosti za službe zimskog održavanja cesta
  • učinkovitije iskorištavanje prostora na cesti gdje bi tačnije pozicioniranje automobila moglo omogućiti suženje prometnih traka.

Istraživački tim Volva stvorio je 100 metara dugačku testnu stazu unutar testnog postrojenja Hällered blizu Gothenburga. Uzorak okruglih feritnih magneta (40×15 mm) bio je lociran 200 mm ispod površine ceste, dok je automobil bio opremljen s nekoliko senzora magnetnog polja. Istraživački program bio je dizajniran tako da procijeni bitne parametre kao što su domet detekcije, pouzdanost, trajnost, troškovi i utjecaj na održavanje same ceste. „Naše dosadašnje iskustvo pokazuje da su feritni magneti učinkovito, pouzdano i relativno jeftino rješenje, kako po pitanju strukture tako i po pitanju senzorske tehnologije. Sljedeći su korak testovi u svakodevnom prometu,“ zaključuje Jonaks Ekmark. Claes Tingvall, direktor odjela prometne sigurnosti pri Švedskoj transportnoj administraciji slaže se s Ekmarkovim riječima te ističe: “Rezultati testiranja vrlo su zanimljivi, posebice kada se u obzir uzmu sigurnosni potencijali te sve moguće prednosti samovozećih automobila. Šira primjena cestovnih magneta mogla bi vrlo lako biti dio želje Švedske da postane pionir tehnologije održive mobilnosti.“