Amerikanci će 5. novembra birati novog predsjednika SAD-a, a kandidati republikanac Donald Trump i demokratkinja Kamala Harris vode neizvjesnu utrku koju prati cijeli svijet.
Intenzivne aktivnosti predizbornih kampanja koštaju milijarde dolara, a svi su izgledi da će predstojeći izbori premašiti rekordne troškove izbora iz 2020. godine.
Prema informacijama koje je sakupio reporter agencije Anadolu iz OpenSecrets podataka, istraživačke grupe koja prati tok novca u politici i njihov uticaj na izbore i politike, očekuje se da će izborni rashodi premašiti 15,9 milijardi dolara.
Tako će troškovi premašiti rekordnu potrošnju od 15,1 milijardi dolara na izborima 2020. godine.
Ukupni troškovi izbora u SAD-u 2016. godine iznosili su 6,5 milijardi dolara, izbora 2012. 6,3 milijarde dolara, izbora 2008. 5,3 milijarde dolara, izbora 2004. 4,2 milijarde dolara i izbora 2000. godine tri milijarde dolara.
Eksterne grupe, od kojih su većina super politički akcioni odbori (PAC), potrošile su od 7. oktobra oko 2,6 milijardi dolara za predstojeće izbore.
Ukoliko se nastavi trenutni trend potrošnje, predviđa se da će ukupna vanjska potrošnja na ovim izborima premašiti pet milijardi dolara.
U američkoj politici, vanjska potrošnja se odnosi na političku potrošnju grupa ili pojedinaca koji su nezavisni i nisu koordinirani s predizbornim štabovima kandidata. Ove grupe su znatno kontraverznije od tradicionalnih partijskih odbora i djeluju u vidu superpolitičkih akcionih odbora i organizacija “crnog novca“.
Do sada su republikanci bili u povoljnoj poziciji u stranim rashodima. Prvih pet megadonatora vanjskim grupama podržavaju republikance.
Super Politički akcioni komitet “Učinimo Ameriku ponovo velikom“, koji podržava predsjedničku kampanju republikanskog kandidata Donalda Trampa, prednjači u vanjskim rashodima sa izdacima od 239 miliona dolara.
Odbor za političku akciju “Future Forward“, koji podržava demokratsku kandidatkinju Kamalu Harris, potrošio je više od 212 miliona dolara.