Godinama su se njemački proizvođači automobila oslanjali na uspjeh u Kini kako bi ostvarili velike profite i potaknuli rast. No sada se sve mijenja i slavni zapadnjački brendovi pokušavaju zadržati interes kupaca dok se bore sa sve manjim tržišnim udjelom i mračnim prognozama za budućnost.
Podaci o prodaji za posljednje tromjesečje posebno su sumorni za "Nijemce".
Prodaja BMW-a u Kini pala je 30 posto, Porschea 19 posto, VW -a 15 posto, a Mercedesa 13 posto. Kineski kupci sve manje žele njemačke automobile i radije troše svoj novac na pristupačnije alternative kineskih proizvođača automobila koji brzo napreduju.
Iako njemački automobili i dalje čine 15 posto prodaje u Kini, njihov udio pada, i to ubrzano. Prije pandemije imali su 25 posto tržišta, prenosi Bloomberg.
A kada je riječ o električnim vozilima, sektoru koji je daleko veći u Kini nego u SAD-u ili Evropi, VW, Porsche, BMW i Mercedes još više zaostaju. Iako sve četiri marke nude električne automobile, njihovi modeli zauzimaju samo 10 posto tržišta.
Kineski kupci koji su prešli s njemačkih marki u razgovoru za Bloomberg tvrde da su domaći automobili bolje napravljeni i da imaju više funkcija.
Također su znatno jeftiniji za kupovinu, ali nude performanse slične, ili u nekim slučajevima daleko bolje od evropskih modela. To je udarac koji nijedna sjajna marketinška kampanja ili uglađeni PR ne mogu lako popraviti.
Takmičenje s BYD-om, Xpengom i Niom njemačkim markama trenutno izgleda kao nemoguć zadatak, ali njemački brendovi nemaju alternativu, tvrdi Bloomberg. Evropsko i američko tržište ne nude daljnji potencijal za rast, a neki su proizvođači automobila previše su uložili u proizvodne pogone u Kini na zemljištu u državnom vlasništvu, da bi se mogli povući čak i kad bi to htjeli.
Dakle, kakav je plan? Nijemci se ne predaju. Sve više stupaju u partnerstva s kineskim kompanijama koje im mogu pomoći da poboljšaju svoja električna vozila i razvijaju nove jeftinije proizvode samo za Kinu.