UGODNIJA VOŽNJA

Kako klima uređajem ohladiti glavu u kacigi dok ste na motoru

Kako ohladiti glavu u kacigi dok se vozite na motociklu? Klima uređajem? Ideja nije nova, mnogi su se okušali u njenoj realizaciji, ali malo kome je uspjelo konstruirati i izraditi, te u serijsku proizvodnju prenijeti konačno rješenje hlađenja kacige motociklist i to ni više ni manje nego klima uređajem instaliranim na samoj kacigi.

Steve Feher htio je po toplim i vrućim danima omogućiti svakom motociklistu da rashladi glavu u kacigi dok se vozi motociklom i izgleda kako mu je to pošlo za rukom. Predstavio je kacigu Feher ACH-1 koja ima ugrađeni klima uređaj, te je korištenjem najnovije tehnologije omogućio puno ugodniju vožnju motocikla. Proizvođač Feher Helmets tvrdi kako ova kaciga osigurava najmanje za 10 do 15 stepeni nižu temperaturu u kacigi u odnosu na vanjsku temperaturu.

Dobre današnje kacige imaju savršeni sistem ventilacije, ali ni one nisu u mogućnosti rashladiti unutrašnjost kacige, a razno razna priručna rješenja sa smrznutom vodom u flašama na prsima ili kockicama leda u plastici na vratu nisu ni efikasna, a ni praktična rješenja za rashlađivanje. Zato je firma Feher Helmets iskoristila minijaturni klima uređaj koji se koristi za rashlađivanje sjedala u super luksuznim automobilima kao što su Rolls-Royce, Bentley, Ferrari, Lexus… Takva minijaturna rashladna jedinica prilagođena je i stavljena na stražnji dio kacige.

Zanimljivo je kako se ne koristi pri tom ventilator. Ima malu termoelektričnu pumpu na stražnjem dijelu kacige i tako snižava temperaturu i vlagu u zraku prije nego isti ‘procirkulira’ oko glave prolazeći između vanjske školjke kacige i unutrašnje postave. Pri tome nema opasnosti da nazebete glavu kao da ste na nju bacili friški sladoled. No, osim hlađenja, ova kaciga s klima uređajem korisna je i protiv magljenja vizira, jer suši zrak, pa se vizir ne zamagljuje, što inače jako smeta sve motocikliste na svijetu.

I pored dodatnog uređaja kaciga nije preteška, te ima ukupnu masu od 1.450 grama. Uređaj za rad koristi akumulator od 12 volti koji ima motocikl, a s njim je povezan kablom.