Volkswagen XL1 bio je kulminacija desetljeća dugog projekta razvoja automobila koji će trošiti samo 1 litru dizela na 100 km. I uprkos tome što je predstavljen prije više od 10 godina, XL1 još uvijek izgleda kao nešto što je vremenskom mašinom stiglo iz naučnofantastične budućnosti.
VW je prvi put najavio svoj ultra-štedljiv model 2002. godine, lansiranjem malenog konceptnog dvosjeda nazvanog 1L i teškog samo 290 kg. Sedam godina kasnije, predstavio je L1, još jedan koncept s kokpitom inspiriranim borbenim avionom koji je također služio kao najava konačnog XL1.
Serijska verzija premijerno je prikazana na Katarskom sajmu automobila 2011. Uprkos tome što je VW uložio nevjerojatnih 1 milijardu eura u projekt, ograničili su proizvodnju na samo 250 primjeraka od kojih je samo 200 prodano javnosti po cijeni od 111.000 eura za svaki.
S obzirom na to koliko je malo XL1 proizvedeno, polovni primjerci rijetko idu u prodaju, ali jedan je upravo stigao na tržište u Velikoj Britaniji s traženom cijenom od 69.950 funti (oko 84.000 eura). Prodaje se na stranici Piston Heads i to je jedan od samo 26 primjeraka koji su prodani u Velikoj Britaniji. Riječ je o modelu koji je bio 148 od 200 proizvedenih automobila za kupce, a prešao je oko 20.000 kilometara.
Dvosjed pokreće dvocilindrični dizelski motor od 0,8 litara snage 47 KS i električni motor od 27 KS, što daje kombiniranih 68 KS i 140 Nm. okretnog momenta. Ovaj motor je povezan sa sedmerostepenim mjenjačem s dvostrukom spojkom koji snagu prenosi na stražnje točkove.