VELIKE RAZLIKE

Evo koliko vremena treba električnim vozilima da se zagriju ako su okovani ledom

Grijanje automobila zimi ponekad je prilično mučno – morate očistiti snijeg s karoserije i vjetrobranskog stakla i pustiti da se unutrašnjost zagrije. Barem je tako bilo kod starijih vozila s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem. U novijim električnim vozilima kao što je Ford F-150 Lightning, stvari mogu ići puno lakše i brže, djelomično zato što vozilo ne mora zagrijavati tekućinu da bi onda topli zrak ušao u unutarnje ventilacijske otvore. Umjesto toga, koristi energiju iz baterija za zagrijavanje kabine, i to iznenađujuće brzo.

Kao što video pokazuje, postoji ogromna razlika između vremena koje je potrebno električnom F-150 da zagrije unutrašnjost u usporedbi sa starijim Dodge Caravanom koji ima benzinski motor ispod haube. U videu se koristi klasični termometar kako bi vidio koliko brzo unutrašnja temperatura s oko 0 stepeni Celzija na toplih 17 stepeni Celzija.

Fordov električni pick-up ima otporni grijač, a ne toplinsku pumpu, koja se u osnovi ponaša kao veliki fen za kosu – tehnika koja nije posebno energetski učinkovita. Poređenja radi, za konvencionalno ICE vozilo koje osigurava vrući zrak za unutrašnjost, mora se zagrijati na radnu temperaturu, otvoriti termostat i zatim dovesti toplu rashladnu tekućinu u grijač. No, ostaje pitanje koliko na električnom vozilu zagrijavanje potroši dosega.