SAMI PRAVE DIJELOVE

Japanci rastavili kineski auto i ostali u šoku: ‘Zato i mogu proizvoditi tako jeftino’

Atto 3 bio je BYD-ov prvi električni auto koji je lansiran u Japanu u januaru 2023. godine. BYD-ov električni SUV u Japanu ima početnu cijenu od počinje s 4,4 miliona jena, odnosno oko 26.500 eura. Od tada, BYD je svojoj ponudi u Japanu dodao dva svoja najprodavanija električna vozila, Dolphin i Seal, s cijenama od 3,63 miliona jena (oko 22.000 eura), odnosno 5,28 miliona jena (oko 32.000 eura).

Nakon lansiranja modela Seal krajem juna, BYD-ova električna limuzina ekspresno je postala najprodavanije uvozno električno vozilo u Japanu. Zbog toga Japanci sada proučavaju kako BYD i drugi kineski proizvođači električnih mogu proizvoditi vozila po tako niskoj cijeni.

Centralna japanska privredna i trgovinska komora održala je seminar u oktobru kako bi istražila trendove u baterijskim električnim vozilima. Oko 70 firmi za proizvodnju autodijelova iz Japana prisustvovalo je događaju, na kojem je bilo izloženo više od 90.000 dijelova iz 16 stranih električnih vozila.

Predstavljeni i istraženi su BYD Atto 3, NIO ET5 i Tesla Model Y, ali BYD-ov električni SUV je zapanjio sve. Sudionici su se pitali: "Kako se to može proizvesti po tako niskoj cijeni?"

BYD-ov Atto 3 još je jeftiniji u Kini gdje počinje s cijenom ispod 140.000 juana (oko 18.000 eura). Njegov najjeftiniji električni auto Seagull prodaje se za samo 69.800 juana (oko 9000 eura) na svojem domaćem tržištu. BYD može ponuditi vozila po tako niskim cijenama jer većinu svojih komponenti izrađuje sam. Kao proizvođač vlastitih baterija, BYD ima prednost pred konkurencijom. Prema podacima iz CnEVPost, BYD je drugi najveći svjetski proizvođač baterija za električna vozila. Kroz prvih devet mjeseci 2024., BYD je držao 16,4 posto udjela na globalnom tržištu baterija za električna vozila, te je bio drugi iza kineskog CATL-a koji ima 37,1 posto.

Trošak za bateriju može činiti više od trećine ukupnih troškova vozila, ali BYD proizvodi i gotovo sve druge komponente vozila sam. Od važnijih dijelova jedino stakla i gume dolaze od vanjskih dobavljača. BYD također integrira dijelove, poput svoje 8 u 1 električne osovine, koja uključuje motor, inverter i reduktor za smanjenje troškova.

Sho Kato, voditelj odjela tvrtke Nissin Seiki, koji je prisustvovao događaju, rekao je: „Bio sam iznenađen malim brojem dijelova koje koriste BYD i Tesla. Kato je dodao: "Naša se firma također nada da će iskoristiti iskustvo stečeno u našem postojećem poslovanju za ulazak u svijet električnih vozila."

Japanski proizvođači automobila poput Toyote bili su jedni od najsporijih u prelasku na potpuno električna vozila. Od gotovo 6,6 miliona vozila koje je Toyota prodala u prvih osam mjeseci 2024., samo 97 058 bilo je potpuno električno, ili manje od 1,5 posto. Uprkos tome, Toyota obećava da će nova tehnologija, kao što su napredne nove baterije i sljedeća generacija električnih modela, ubrzati njihov prijelaz.