SUZUKI

Jeftino i sigurno: Automobil od 7.500 eura briljirao na testu sudara

Indija je jedno od posljednjih uporišta jeftinih automobila. U ovoj najnaseljenijoj zemlji svijeta još uvek su uobičajeni pristupačni modeli, pa je tako Škoda nedavno lansirala crossover sa ventiliranim sjedištima za manje od 9.000 eura.

Segment tradicionalnih limuzina je takođe dobro pokriven, a Maruti Suzuki je upravo predstavio četvrtu generaciju modela Dzire.

Početna cijena mu je ekvivalentna sumi od oko 7.500 eura.

Kada proizvođači automobila razvijaju ultra jeftine automobile, često su primorani da smanje troškove, što obično znači štednju na sigurnosnim karakteristikama, pa takvi automobili često postižu loše rezultate na testovima sudara u zemljama u razvoju.

Primjera radi, Suzuki Baleno hetchback je dobio nula zvijezdica na Latin NCAP evaluaciji 2021. godine, dok je manji Swift hetchback dobio samo jednu zvijezdicu na Global NCAP testu godinu dana kasnije.

Sada, Maruti Suzuki dokazuje da ne mora nužno biti tako, jer je njihov novi Dzire dobio maksimalnih pet zvijezdica na testu sigurnosti.

Maruti Suzuki je bio uvjeren da će njihov kompaktni sedan postići dobar rezultat na testu sudara, jer su dobrovoljno dostavili modele za Global NCAP testiranje.

Čak i standardni Dzire ima šest vazdušnih jastuka, ESP, pomoć pri vožnji uzbrdo i zaštitu za pješake.

Naravno, mnogi od nas uzimaju ove karakteristike zdravo za gotovo u 2024. godini, ali zamislite koliko kompromisa je neophodno kod automobila koji se prodaju za manje od 10.000 eura.

Najjeftiniji automobili u Evropi koštaju oko 15.000 eura, što je dvostruko više od osnovnog modela Dzire, koji čak i u najvišoj opremi ne prelazi 12.000 eura.

Ovo je pravi porodični sedan koji nudi osnovnu funkciju prijevoza, a da pritom nije opasan po život, čak i po standardima testova sudara u 2024. godini.

Neće vas baš oduševiti svojim atmosferskim benzincem od 1.2 litra koji proizvodi samo 80 KS i 113 Nm obrtnog momenta, ili još skromnijih 69 KS i 102 Nm ako odaberete model koji kao gorivo može da koristi i komprimovani prirodni gas (CNG).

Snaga se prenosi na prednje točkove putem petostepenog manuelnog mjenjača ili automatizovanog mjenjača sa istim brojem "brzina".

Praktični Dzire ima dužinu od 3,99 m, širina vozila je 1,73 m, a visina 1,52 m, dok je međuosovinsko rastojanje 2,45 m.

Osnovna verzija dolazi sa čeličnim felnama od 14 inča i gumama dimenzija 165/80 R14, dok skuplje verzije dobijaju alu felne od 15 inča.

Najlakša varijanta automobila ima samo 920 kilograma, a zapremina gepeka je 384 litra, što je sasvim solidno za tako mali automobil.

Skuplji modeli donose dodatke poput kamere sa pregledom od 360 stepeni, automatsku "klimu", ventilacione otvore za zadnja sjedišta, bežični punjač za telefon, dvobojni enterijer, pa čak i električni šiber.

Maruti Suzuki Dzire ima i LED farove, spojler na poklopcu gepeka i sistem za praćenje pritiska u gumama.

Ekran od 9 inča podržava bežične Android Auto i Apple CarPlay funkcije, tako da ovo definitivno nije bazični model bez dodatnih pogodnosti.

Model Dzire je postigao ogroman komercijalni uspjeh u Indiji, sa više od 2,7 miliona prodatih jedinica od lansiranja u martu 2008.

Najnovija verzija će biti dostupna i u Africi, na Bliskom istoku, u Latinskoj Americi i u zemljama ASEAN-a.