Indijska komisija za tržišno natjecanje (ICC) izrekla je Meti petogodišnju zabranu korištenja informacija prikupljenih putem WhatsAppa za oglašavanje na drugim platformama.
Regulator je u ponedjeljak objasnio svoju odluku, osvrćući se na promjenu pravila privatnosti WhatsAppa iz februara 2021., za koju je Komisija tvrdila da “proširuje opseg prikupljanja podataka i obvezuje na dijeljenje podataka s firmama Meta.”
Ako korisnici ne bi pristali na te promjene, morali bi napustiti WhatsApp.
Indijskim građanima je, naravno, bilo dopušteno to učiniti, ali Komisija se zapitala je li praktično napustiti WhatsApp, te je li time Meta u dominantnom tržišnom položaju.
ICC je zaključio da Meta dominira na dva tržišta u Indiji: aplikacijama za razmjenu poruka putem interneta i online oglašavanjem putem prikaza.
Komisija je utvrdila da “zbog mrežnih učinaka i nedostatka učinkovitih alternativa, ažuriranje iz 2021. godine prisiljava korisnike (WhatsAppa) na suglasnost, čime se potkopava njihova autonomija, što predstavlja zloupotrebu dominantnog položaja Mete.”
Regulator je također utvrdio da dijeljenje podataka korisnika WhatsAppa između podružnica Mete u svrhe koje nisu pružanje usluge WhatsApp “stvara barijeru za ulazak konkurencije te rezultira uskraćivanjem pristupa tržištu oglašavanja putem prikaza.”
ICC je naložila nekoliko mjera.
Jedna od njih je kazna od ₹213,14 crore – otprilike 25 miliona dolara, što za Metu predstavlja gotovo “džeparac.”
Znatno značajniji zahtjev odnosi se na to da Meta više ne može uvjetovati korištenje WhatsAppa u Indiji prihvaćanjem njegove politike privatnosti. The Register smatra da ova odluka otvara mogućnost da velik broj korisnika odbije određene oblike prikupljanja podataka.
Meta će imati vremena prilagoditi se takvim promjenama. Jedna od sankcija uključuje i petogodišnju zabranu dijeljenja korisničkih podataka prikupljenih putem WhatsAppa s drugim dijelovima Mete u svrhe oglašavanja.
Dodatni element naloga nalaže da buduće verzije pravnih uvjeta WhatsAppa moraju “uključivati detaljno objašnjenje korisničkih podataka koji se dijele s drugim Meta firmama ili proizvodima Meta firmi,” s preciznim navođenjem “svrhe dijeljenja podataka te povezivanje svake vrste podataka s odgovarajućom svrhom.”
Indija također vodi više antimonopolskih postupaka protiv Googlea i gotovo je stalno u sukobu s drugim platformama društvenih mreža zbog moderiranja sadržaja ili praksi prikupljanja podataka – iako istovremeno privlači tehnološke gigante da zapošljavaju njene građane i otvaraju proizvodne pogone na njenom teritoriju, piše The Register.