sigurnost u saobraćaju

Tesla je odgovoran za više nesreća sa smrtnim ishodom nego bilo koji drugi proizvođač automobila

Automobili postaju tehnološki napredniji, rafiniraniji i teži. To je trend u industriji, jer se pomak prema elektrifikaciji nastavlja svojom putanjom uprkos sve manjoj potražnji za električnim vozilima. No, ono što se može potvrditi jest da nije zajamčeno da će se izbjeći smrtni ishod zbog mogućnosti najboljeg sigurnosnog odabira, jer novi izvještaj to otkriva. iSeeCars je objavio podatke prikupljene iz Sistema za analizu smrtnih slučajeva (FARS) Nacionalne uprave za sigurnost prometa (NHTSA) o vozilima proizvedenim u modelnim godinama 2018.-2022. Automobilske nesreće koje su rezultirale smrtnim ishodom najmanje jednog putnika izbrojane su kako bi se identificirala najopasnija vozila na američkim cestama. Kao rezultat toga, objavljeno je kako 23 modela imaju daleko višu stopu smrtnih slučajeva od ukupnog prosjeka. To se mjeri u automobilima na milijardu prijeđenih milja.

Bez daljnjega, 10 najopasnijih vozila su Hyundai Venue (13,9 automobila na milijardu prevoženih milja), Chevrolet Corvette (13,6), Mitsubishi Mirage (13,6), Porsche 911 (13,2), Honda CR-V Hybrid (13,2), Tesla Model Y (10.6), Mitsubishi Mirage (10.1), Buick Encore GX (9.8), Kia Forte (8.1) i Buick Envision (8.0). Ostali spomenuti modeli uključuju Kia Soul, Toyota Corolla Hybrid, Chevrolet Camaro, Nissan Versa, Kia K5, Kia Seltos, Ford Bronco, Ford Bronco Sport, Dodge Charger, Toyota Prius, Tesla Model S, Infiniti Q50 i Toyota Venza. Sva spomenuta imena imaju stopu smrtnosti najmanje dvostruko od ukupnog prosjeka od 2,8 automobila na milijardu prijeđenih milja.

Ali te brojke ne govore cijelu priču. Uspoređujući veličinu vozila koja su sudjelovala u nesrećama, najopasnija su kompaktna i subkompaktna vozila s 3,6 automobila na milijardu prijeđenih milja. Međutim, kada se to analizira prema proizvođaču, Tesla dolazi na prvo mjesto s 5,6 automobila na milijardu prijeđenih milja.

Dakle, šta se ovdje događa? Tesla Model Y je Top Safety Pick Plus za 2024., ali ovaj najprodavaniji EV probija top 10 zbog suprotnog učinka. Izvršni analitičar iSeeCars Karl Brauer ima teoriju – “Novi automobili su sigurniji nego što su ikad bili”, rekao je Brauer. “Između naprednog dizajna šasije, tehnologije za pomoć vozaču i niza zračnih jastuka koji okružuju vozača, današnji modeli automobila pružaju izvrsnu zaštitu putnika. No tim se sigurnosnim funkcijama suprotstavlja rastresena vožnja i veća brzina, što dovodi do porasta nesreća i smrtnih slučajeva posljednjih godina.”

Ovu tvrdnju podupire Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) koji izvještava o višoj stopi nesreća i smrtnih slučajeva u posljednjih pet godina nego u prethodnih dvanaest. Prosječna statistika od 2,8 automobila na milijardu milja veća je nego što je bila. Sve se svodi na navike i ponašanje vozača – svako ko vidi vozilo koje posjeduje na popisu ne treba se uzrujavati, jer vas to ne poništava automatski od kupovine za koju ste u tom trenutku mislili da je ispravna.