Poznati Škodin slogan Simply Clever predstavlja skup korisnih sitnica poput kišobrana u vratima ili strugalice za led skrivene u poklopcu spremnika goriva, no isti slogan lijepo opisuje i filozofiju čelnika kompanije koji umjesto izmišljanja tople vode često posežu za praktičnim, najjednostavnijim rješenjima.
Najnoviji primjer je Elroq, drugi potpuno električni model marke, čiji razvoj nije krenuo od praznog komada papira, već je po ‘copy-paste’ principu preuzeo sve kvalitete već etabliranog, broj većeg Enyaqa. Dakle, sve vrijednosti Enyaqa, od platforme do pogonskih sklopova, Škoda je sada ugradila u manji, ali i financijski pristupačniji model s početnom cijenom od 33.900 eura.
Dugačak je 4,48 metara (10 centimetara duži od Karoqa i 15 centimetara kraći od Enyaqa), a smješten je na platformu međuosovinskog razmaka 2,77 metara (isti kao kod Enyaqa). Novi češki SUV dobio je novo lice bez prepoznatljive Škodine maske i rešetke, ali s novim LED svjetlima u obliku vodoravno posložene četiri kocke leda.
Elroq je ujedno i prvi model koji ima natpis Škoda i na poklopcu motora i na upravljaču. Uz hrpu pretinaca strateški raspoređenih po unutrašnjosti (ukupno broje 48 litara), putnicima je na raspolaganju i gepek koji već u startu broji solidnih 470 litara, dok preklapanjem naslona stražnjih sjedala raste do 1580 litara.
Iako je prvenstveno namijenjen opuštajućoj vožnji, Elroq 85 puca od snage i u startu isporučuje velikih 545 Nm. Dio paketa najskuplje izvedbe je prilagodljivi ovjes s dinamičkom kontrolom šasije (DCC) s 15 mm nižim oprugama sprijeda i 10 mm straga.
Elroq je iznimno tih pri većim brzinama. U unutrašnjost ne dopiru zvukovi strujanja zraka, osim sitnog treperenja oko retrovizora. Potrošnja nam se u prosjeku kretala oko 20 kWh, što znači da je deklarirani doseg preko 500 kilometara itekako moguć, ali uz veći kompromis s papučicom gasa, nauštrb performansi.