U jednom od neobičnijih obrata 2024. godine, Fisker, propali startup za električna vozila, uspio je nadmašiti Volkswagen u registracijama električnih vozila u SAD u oktobru, bez obzira na to što je u junu proglasio bankrot i u oktobru ušao u likvidaciju. Iako zvuči potpuno nevjerovatno, firma koja je propala nadmašila je njemačkog automobilskog giganta.
Prema podacima S&P Global Mobilityja, Fisker je u oktobru u SAD registrirao 110 električnih vozila, što je malo više od Volkswagenovih 92. Čak je i Fiat, koji teško može biti nazvan velikanom u svijetu električnih vozila, registrirao 135 električnih vozila, dok je Jeep zaostao s mizernih 63, piše Autodrive.
Kako je jedna propala firma uspjela ostvariti takav podvig? Fiskerove brojke potaknute su rasprodajom zaliha. Nakon što je pokrenuo likvidaciju, sudija je odobrio plan firme da proda otprilike 3.000 neprodanih električnih crossovera Ocean.
Ova vozila kupila je firma American Lease iz New Yorka, specijalizirana za leasing, dok su ostala prodata po velikim popustima putem preostalih Fiskerovih zastupnika.
S druge strane, Volkswagenov pad u oktobru može se pripisati operativnom haosu. Sa samo dva električna vozila u ponudi u SAD (crossoverom ID.4 i novopredstavljenim minivanom ID.Buzz) VW-ov asortiman već je bio oskudan.
Situacija se dodatno pogoršala kada je opoziv zbog neispravnih elektronskih brava na vratima povukao gotovo 100.000 modela ID.4 iz prometa. Proizvodnja u VW-ovoj tvornici u Chattanoogi (Tennessee) stala je krajem septembra, a zabrana prodaje modela ID.4 dodatno je otežala prodaju.
Za Volkswagen, globalnog giganta, ovo je sumorna slika: u registracijama električnih vozila nadmašuje ga marka koja više ni ne postoji. Iako je Fiskerov trenutak u središtu pažnje možda anomalija, on je razotkrio izazove s kojima se suočava ovaj njemački automobilski div.