Radio signali duhovi mogli bi biti ključ za rješavanje misterija nestanka MH370, budući da je malezijska vlada najavila planove za nastavak potrage za nestalim avionom.
Vlada Malezije objavila je vijest o svojoj odluci u petak (20. decembra), više od desetljeća nakon što je let 370 Malaysia Airlinesa nestao dok je putovao iz Kuala Lumpura u Maleziju.
Otkako je nestao s radara, pitanje što se dogodilo s avionom muči članove porodica i voljene od 12 članova posade i 227 putnika u avionu.
U januaru 2017., zajednička izjava koju su objavili ministri prometa Malezije, Kine i Australije objavila je da se podvodna potraga za avionom obustavlja - ali sada je pronađena nova nada u obliku prijenosa radioamaterskih entuzijasta.
Anthony Loke, malezijski ministar prometa, objasnio je da će potraga, nakon što se nastavi, ciljati na novo područje morskog dna koje pokriva oko 9.000 kvadratnih kilometara.
Tvrtka za podvodna istraživanja Ocean Infinity trebala bi se vratiti kako bi provela potragu korištenjem novog područja istraživanja poznatog kao prijenosi Weak Signal Propagation Reporter (WSPR).
Izgovarani 'šapat', prijenosi su osmišljeni kao način slanja i primanja prijenosa male snage za testiranje mogućnosti i dosega antena koje koriste radioamateri entuzijasti.
WSPR odašiljači rade tako da svake dvije minute šalju hiljade radio impulsa male snage širom svijeta, ali se smatra da ti signali postaju poremećeni ako avion pređe preko njih.
Odašiljači su bili u upotrebi u vrijeme kada je MH370 nestao, a Richard Godfrey, umirovljeni avio inženjer, rasvijetlio je kako bi ispitivanje njihovih historijskih podataka moglo pomoći u određivanju kamo je avion Malaysia Airlinesa otišao nakon što je nestao s radara.
U razgovoru za The Telegraph, u kojem su signali nazvani 'radio signali duhovi', Godfrey je objasnio kako ga je njegova vlastita analiza signala dovela do radijusa pretrage manjeg od 30 kilometara, koji se nalazi otprilike 1800 kilometara zapadno od Pertha u Australiji.
Pretpostavlja se da je to područje pokriveno novom potragom Ocean Infinityja, koja će također obuhvatiti druge smjerove istraživanja.
Međutim, teoriju WSPR-a doveo je u pitanje sam tvorac odašiljača, prof. Joseph Taylor sa Sveučilišta Princeton.
Profesor Taylor vjeruje da će historijski podaci s mreže vjerovatno biti od male koristi za praćenje zrakoplova - iako drugi stručnjaci žele dati im priliku.
Profesor Simon Maskell, računalni inženjer koji je savjetovao tvrtku Ocean Infinity, rekao je: "Važno je pitanje smanjuje li sva ova analiza korisno područje pretrage. Čim možete definitivno reći da avion nije mogao krenuti prema sjeveru ili "Nisi otišao tako daleko na jug, suzio si stvari i to je korisno."
Oliver Plunkett, izvršni direktor Ocean Infinityja, također je opisao odluku o nastavku potrage kao 'sjajnu vijest'.
"Radujemo se dijeljenju daljnjih ažuriranja u novoj godini nakon što finaliziramo detalje i tim bude spreman za rad", rekao je.