Pozadina priče

Forto i Katić došli da se slikaju u Jablanici, ali šta su uradili da se obnovi pruga i imaju li zajednički interes?

Naime, u priči oko dešavanja u Jablanici, kako stoje stvari, krije se dogovor Forte i Čovića

U Donjoj Jablanici, na gradilištu Komadinovo Vrelo, danas su boravili ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto, federalna ministrica prometa i komunikacija Andrijana Katić, te novi članovi Uprave Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine.

Niko im imena ni ne zna.

Pomoć Čengiza

U prijevodu, nakon skoro tri mjeseca od strašnih poplava i klizišta, koji su odnijeli 19 života, ukazali su se Forto i Katić.

Došli da se slikaju i zahvale firmi Čengiz koja se besplatno ponudila da rekonstruiše prugu. A da se čekalo Fortu i Katić i danas bi pruga visila u zraku, a pošteni Forto bi prstom upirao u druge.

Ali, vratimo se na suštinu.

Prvo, Forto kao državni ministar prometa skoro da nema nikakvu nadležnost, osim možda kao lider Naše stranke da se uopće pojavi u Jablanici, a druga kao najodgovornija - ministrica prometa, Čovićeva i lijeva i desna ruka, tek je nakon tri mjeseca naprasno uskrsnula na Komadinovom Vrelu.

Radi se o ministrici čija je Ministarstvo isključivo bilo i jeste nadležno za dešavanja i rješavanje problema u Jablanici - obnovi pruge i ceste.

No, Katićka se, dok je federalni premijer Nermin Nikšić prvih dana primao rafalne udarce sa svih strana sakrila u mišiju rupu, iza skuta Čovića, a na kraju je, izgleda ni krivi ni dužan stradao Enis Džafić, sada već bivši direktor Željeznica FBiH.

Međutim, u cijeloj ovoj priči, otkriva Raport, Džafić je ustvari bio kolateral u dogovorima HDZ BiH i Naše stranke. I to, u dogovore u koje bi se moglo uskoro umiješati i istražni organi.

Forto, dok je optuživao druge za nerad i nesposobnost, slušao je ustvari slijepo upute HDZ-ovaca kako da se riješi "nesposobnog" Džafića, koji je tražio da se kroz proces javnih nabavki postupa po zakonu.

Džafić je tada i pokrenuo proces nabavke za rekonstrukciju pruge, ali je u Vladi od pojedinaca, prije svega resornog Ministarstva, blokiran svjesno kako bi se pokazao nesposobnim.

Sve je to iskoristio Forto, koji je uz pomoć HDZ i smijenio direktora Željeznica, javno urlajući na televiziji da Džafić ništa ne radi. Ali, je u stvari, zauzvrat "pomogao" Čoviću.

Kako?

Nesreća u Jablanici

Naime, u priči oko dešavanja u Jablanici, kako stoje stvari krije se dogovor Forte i Čovića, koji je ranije tražio da se za izvršnog direktora Željeznica imenuje kadar HDZ-a, ali pošto nije ispunjavao uslove, Džafić se tome usprotivio.

Nesreća u Jablanici, poslužila je Forti da smijeni Džafića, za čiju su smjeni glasali i ministri HDZ-a BiH. Zanimljivo je da je Forto pričao kako je Uprava Željeznica FBIH izgubila povjerenje osnivača.

No, ako je tako - zašto su od šest članova Uprave Željeznica smijenjeni samo Džafić i Mario Kozina na čijoj je smjeni insitirao HDZ!?

Forti je Džafić smetao jer mu je kvario idilične odnose sa HDZ-om i nije slijepo slušao njegove upute.

Međutim, u smjeni Džafića Forti je pomogao HDZ, a pošto je Forto bio nadležan da predloži izmjene Zakona o Agenciji za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA) BiH, kojim će se ozakoniti mogućnost da Davorin Primorac, zet Dragana Čovića, neograničeno ostane na poziciji direktora BHANSA-e, on je tako i vratio uslugu.

Neka policija sve ispita

Zbog činjenice da drugi put u parlamentarnu proceduru upućuje samoinicijativno i bez opravdanog razloga izmjene Zakona o Agenciji za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA) BiH, Komisija za borbu protiv korupcije Predstavničkog doma PSBiH će ga javno i saslušati.

Osim toga, kako stoje stvari, u priči oko smjene Džafića, optužbi za nesposobnost, blokiranja radova, odabira izvođača, miješanja u odabir nadzora, ima posla i za policiju i tužilaštvo...