posebne karakteristike

Francuski ventil: Kako napumpati gumu na biciklu?

Francuski ventil je popularan ne samo na trkačkim biciklima, već i na brdskim i e-biciklima. Šta treba da uzmete u obzir prilikom pumpanja guma?

Odvrnite poklopac ventila, pričvrstite pumpu i krenite: pumpanje biciklističkih guma (nažalost) nije uvijek tako jednostavno. Ovisno o području upotrebe bicikla i ugrađenoj biciklističkoj cijevi, ventili se mogu razlikovati po svojoj strukturi i radu. Svako ko se prvi put bavi tankim Sclaverand ventilom (poznatim i kao francuski ventil) trebao bi biti svjestan njegovih posebnih karakteristika.

Gdje se pojavljuje francuski ventil?

Ovaj ventil, koji je dobio ime po svom izumitelju Etienneu Sclaverandu, nalazi se prvenstveno na trkaćim biciklima, visokokvalitetnim brdskim i treking biciklima, kao i na e-biciklima. Budući da može izdržati visoke pritiske u gumama do 15 bara, vrlo je popularan za gume i zračnice koje su podložne većem opterećenju, ali i za takozvane modele bez zračnica. Njegova prednost: Zbog manjeg prečnika pogodan je i za uske felge. Ali Sclaverand ventil također ima prednosti za šire naplatke: budući da je rupa na felgi manja, točak je općenito stabilniji.

Šta čini ovaj ventil tako posebnim?

Za razliku od konvencionalnih ventila, ne možete jednostavno "ispumpati" kada guma treba zraka. Umjesto toga, glava ventila mora biti pritisnuta kako bi se napuhala - a to je moguće samo ako olabavite sigurnosnu bravu u obliku male nazubljene matice na glavi ventila. Osim toga, uvijek morate paziti da zračnu pumpu stavljate i isključite ravno kako ne biste oštetili ili savijali osjetljive mehaničke dijelove.

Pumpa za bicikl

U prodavnicama bicikala naći ćete pumpe u mnogo različitih verzija pogodnih za sve vrste ventila. "Podna pumpa sa glatkim radom sa lako čitljivim manometrom" korisna je za kućnu garažu ili radionicu, prema pres službi za bicikliste (pd-f). Jer ako je crijevo opremljeno francuskim ventilom, obično radite s višim rasponom pritiska. Možete saznati koliki bi pritisak u zračnici trebao biti na bočnoj strani gume.

Korak po korak: Kako napumpati cijev za bicikl sa Sclaverand ventilom?

Parkirajte bicikl u stabilan položaj i uvjerite se da možete lako doći do ventila prednjih i zadnjih guma.

  • Postupite na isti način za obje gume: Prvo odvrnite plastični poklopac ventila koji štiti stvarni ventil. Pažljivo ih odložite na stranu kako biste ih kasnije mogli ponovo pronaći.
  • Sada odvrnite maticu na glavi ventila. Važno: gore, ne dolje. Dovoljno je nekoliko okreta.
  • Jednom lagano pritisnite plosnatim predmetom (ili naizmjenično prstom) zavoj ventila, odnosno prednji kraj ventila. Normalno, zrak bi trebao šištati iz ventila.
  • Postavite zračnu pumpu na ventil. Važno: Budite oprezni i pazite da ništa ne savijate: Sclaverand ventili su prilično osjetljivi. Obično ćete čuti kratko šištanje kada ga stavite. Ako je glava zračne pumpe pravilno postavljena i osigurana, ovo bi trebalo prestati.
  • Ako imate zračnu pumpu sa posebnom bravom za glavu ventila, osigurajte je sada tako da zračna pumpa ne sklizne s ventila.
  • Sada napumpajte gumu do željenog ili odgovarajućeg pritiska. Ako je crijevo još uvijek pod velikim pritiskom i ne ulazi zrak uprkos korištenju odgovarajuće pumpe, možda ćete morati prstom ispustiti malo zraka kako bi novi zrak mogao ući.
  • Ponovo otpustite blokadu zračne pumpe i pažljivo je izvucite ravno iz ventila.
  • Okrenite maticu na ventilu nazad tako da se ventil ne bi slučajno otvorio.
  • Vratite plastični poklopac za prašinu. Ovo je važno kako se vanjska mehanika ventila ne bi zaprljala ili oštetila tokom vožnje.