Continental na vrhu

ADAC testirao 18 ljetnih guma: Dvije maksimalno sigurne, jedna opasna po život

Na najnovijem testu ljetnih guma, HAK i partneri iz evropskih autoklubova pod lupu su stavili 18 različitih proizvoda u pomalo egzotičnoj dimenziji 225/40 R18, koja se ugrađuje u sportske verzije automobila u nižoj srednjoj klasi (kao što su Alfa Romeo Giulietta, Cupra Leon, Hyundai IONIQ, KIA ProCeed, Lexus IS, MINI Clubman, Subaru Impreza…).

Iako maksimalnu ocjenu izvrstan nitko nije zaslužio, razloga za zadovoljstvo i te kako ima, jer je čak 11 modela proglašeno vrlo preporučljivim, a četiri su preporučljiva. Nažalost, dva proizvoda su samo djelomično preporučljiva, a jedan se nikako ne preporučuje.

Posebno veseli činjenica da prvi put imamo čak dva modela s maksimalnom ocjenom na području sigurnosti.

To su Continental SportContact 7 i Bridgestone Potenza Sport, koji su demonstrirali fantastične karakteristike na suhoj podlozi. Ovi proizvodi nude iznimno visoku razinu prianjanja uz podlogu, izvanrednu preciznost te maksimalnu sigurnost čak i u kritičnim vozačkim situacijama. Slične rezultate postižu i na mokroj podlozi, gdje su zadržali izvrstan grip, te klize kroz vodu bez ikakvog napora.

Preostalih devet vrlo preporučljivih modela predvode prije svih Michelin Pilot Sport 5 i Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, koji se se istaknuli na polju sigurnosti, a Michelin posebno i kao ekološka guma (najučinkovitija na testu).

Vredestein Ultrac Pro, Yokohama Advan Sport V107 i Firestone Firehawk Sport su također briljirali na području sigurnosti, ali i podbacili na ekološkoj komponenti (samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža).

Falken Azenis FK520 i Nexen N Fera Sport (gume tzv. nepremium proizvođača s prihvatljivijim cijenama) pokazali su manje nedostatke u udobnosti vožnje na suhom, ali su sve to ispravili kratkim zaustavnim putevima. Dodatni plus im je i visoka predviđena kilometraža.

Na dnu vodeće grupe su Dunlop Sport Maxx RT2 i Toyo Proxes Sport 2, koji se nisu uspjeli približiti vrhu tablice uglavnom zbog povećane abrazivnosti (iako Dunlop nudi visoku razinu sigurnosti, a Toyo kvalitetno ponašanje na suhoj podlozi).

Sljedeća četiri modela dobila su ocjenu preporučuje se prvenstveno zbog manjih nedostataka na području sigurnosti, a nisu briljirali ni po pitanju ekologije.

Uz to, Ceat SportDrive i Giti GitiSport S2 nisu se iskazali na mokroj, a Kumho Ecsta PS71 i Nokian Tyres Powerproof 1 na suhoj podlozi.

Na začelju su pneumatici relativno nepoznatih proizvođača Norauto Prevensys 4 i Syron Premium Performance koji se samo djelomično preporučuju. Ovi modeli su pokazali jasne nedostatke na suhoj polozi – nisku razinu preciznosti garniranu konstantnom potrebom za korekcijom putanje, dok je vožnja na limitu iznimno zahtjevna za vozača čije se vozilo kotrlja na ovim gumama.

Na samom kraju poretka je još jedan prilično nepoznati proizvod pod nazivom Doublecoin DC-100, čije se kupnja nikako ne preporučuje. Na suhoj podlozi je jednako slab kao i dva prethodno spomenuta modela, dok je na mokroj podlozi još slabiji te je miljama iza konkurenata.

Najjasniji dokaz tome stiže s testa kočenja od 80 km/h do potpunog zaustavljanja, gdje je razlika između prvoga (Continental) i pretposljednjega (Giti) bila samo 6,2 metra (28,4 – 34,6), a onda je posljednji Doublecoin zaostao dodatnih 10,5 metara, ukupno 16,7 metara (45,1).

Drugim riječima – tamo gdje je vozilo opremljeno Continentalovim gumama stalo, vozilo s Doublecoin gumama se kretalo brzinom od 49 km/h, što je opasno brzo i s iznimno dramatičnim mogućim posljedicama, piše HAK.

Foto: HAK