Budući da većina automobila može ubrzati mnogo više od 40 milja na sat, još jedna činjenica dolazi do izražaja: aerodinamički otpor raste kao kvadrat brzine. Udvostručite brzinu i potrebna vam je četiri puta veća snaga. Utrostručite brzinu i potrebna vam je devet puta veća snaga.
Automobilu kojem je potrebno 40 KS za 40 km/h potrebno je oko 360 KS za 120 km/h. Nije ni čudo što kreatori i drumskih i trkačkih mašina troše veliki novac kako bi otpor održali što manjim.
Ipak, i ovo je elementarna stvar. Modernom automobilu je također potrebna sila pritiska za stabilnost pri velikoj brzini i skretanje na šinama, plus suptilnije skretanje protoka vazduha u radijatore i preko krila.
Takve osnovne stvari uglavnom povećavaju otpor, a ne smanjuju ga, tako da im je potreban pažljiv razvoj. Bacite se na nezgodnu činjenicu da je aero nevidljiv i imate jedinstvenu, gigantski složenu slagalicu koja nosi neke od najvećih rizika i nagrada.
Sve su to razlozi koji su nedavno odveli inženjersku grupu Ariel i njihov najnoviji Atom 4 u jedinstveni Catesby aerodinamički testni tunel u Northamptonshireu na tajnu testnu sesiju u kojoj su vozači Autocara pozvani da učestvuju.
Na testu je bio minimalan, ali pažljivo dizajniran zaštitni ekran kokpita. Logika je bila jasna: Atom je možda automobil sa preobiljem snage i performansi, ali pri velikim brzinama koje se lako dostižu, zaštita kokpita je od vitalnog značaja.
Ovo je bila prilika da se iz prve ruke otkrije da li je njegova zaštita toliko efikasna koliko je potrebno, plus kakav efekat dizajn ekrana može imati na faktor otpora automobila i njegovu silu podizanja/pritiska.
Pri ruci smo bili osnivač Ariela Simon Saunders, menadžer tunela Catesby Paul Roberts, ja i kolega iz Autocara Matt Prior, plus nekoliko Arielovih tehničkih stručnjaka za analizu rezultata sa data loggera koji su već ugrađeni u automobil.