Prema istraživanjima, luksuzne marke automobila najbrže gube na vrijednosti.
Staro je pravilo da auto odmah po izlasku iz autosalona gubi 20 posto cijene. I istina nije daleko, doduše možda ne danas kad se na nove automobile nerijetko čeka i duže od godine, ali nominalno auto brzo gubi na cijeni, prenosi Index.hr.
Opširna analiza
Ipak, iako vrijednost svakog vozila s vremenom pada, neke marke gube na vrijednosti više od drugih. Kako bi utvrdili koje automobilske marke gube najviše na vrijednosti, stručnjaci za automobilsku industriju pri platformi "carVertical" napravili su istraživanje u kojem su analizirali više od 72 miliona podataka relevantnih za razdoblje od 2019. do 2022. godine u Evropi, Sjedinjenim Američkim Državama i Australiji.
Kad se oduzme najniža tržišna vrijednost automobila od njegove početne cijene, rezultati pokazuju da Porsche (-64.4%), Jeep (-84.4 %) i MINI (-85.5%) tokom godina najmanje gube na vrijednosti.
"Iako Porsche proizvodi sportske automobile, njegovi modeli dovoljno su praktični za svakodnevnu vožnju. 911 je vjerojatno jedan od najlegendarnijih automobila u historiji automobilske industrije i ima jako puno poklonika.
Nije ni čudo što je potražnja za tim automobilom veća od ponude. Porscheovi su automobili pouzdani, izdržljivi i imaju poseban izgled koji privlači kupce”, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak pri platformi carVertical.
Među vozilima koji dobro kotiraju u konkurenciji velikoserijskih marki nalaze se Hyundai i Toyota, a u gornji dom suprotno očekivanjima ulaze i Jaguar i Land Rover.
Mnoge luksuzne marke automobila gube više na vrijednosti od povoljnijih marki. Osim Chryslera kao rekordera po gubitku vrijednosti tu su ušli i Audi i Seat.
Primjerice, novi će Audi s vremenom izgubiti 96.2% vrijednosti (u prosjeku za 24 godine). Zanimljivo je da otprilike polovina marki pri dnu tablice gubitka vrijednosti otpada na luksuzne automobile.
Uporedbe radi, Toyotini automobili dosežu najnižu vrijednost kad su stari 19 godina, a BMW-ovi kada su stari 21 godinu.
Troškovi održavanja
Međutim, Toyotina vozila gube oko 88.7% vrijednosti, a BMW-ova 93.8%. Koji faktori uzrokuju ove razlike?
"Osoba koja traži polovni automobil daje prednost cijeni i troškovima održavanja u odnosu na sve nepotrebne značajke. Zato je polovna Toyota mnogim kupcima privlačnija od BMW-a”, kažu strručnjaci.
Prosječna starost pri kojoj vozila imaju najveći gubitak na vrijednosti jest 20-23 godine.
Porsche i MINI imaju najnižu cijenu kad napune 15 godina starosti. Nakon toga vrijednost im počinje ponovno rasti.
Dobro očuvani modeli mogu biti isplativa investicija. Isuzu, Suzuki, Kia i Dacia na suprotnoj su strani spektra - dosežu najnižu vrijednost tek kad su stari 30 godina.
Primjera je mnogo koji pokazuju da nekoć konfekcijski automobili, a danas oldtimeri, postižu visoke cijene. BMW E30 poznatiji kao kockica je samo jedan od automobila koji su postali odlično ulaganje.
Isto vrijedi i za ostale stare premium modele, ali uz preduvjet servisne knjižice i besprijekornog stanja automobila.