preokret

Audi mijenja planove o električnim autima: Benzinci i dizelaši ostaju u igri

Jedan po jedan, proizvođači automobila odustaju od ambicioznih ciljeva elektrifikacije koje su najavili prije nekoliko godina.

Audi je još jedna firma koja je sada priznala da bi se prodaja automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem mogla nastaviti i nakon prethodno planiranog datuma prekida proizvodnje. Godine 2021. Audi je najavio prijelaz na električna vozila do 2033., ali sada razmišlja o zadržavanju vozila s motorima na unutarnje izgaranje duže od toga.

U razgovoru za magazin Top Gear, glavni izvršni direktor Audija Gernot Döllner naglasio je da njemačka luksuzna marka mora ostati "fleksibilna". Izjavio je to u kontekstu moguće odluke Evropske unije da odgodi svoj cilj zabrane prodaje novih automobila na fosilna goriva do 2035. godine.

Međutim, šef Audija dodao je da su električna vozila jedini način da se "ide na duge staze".

"Zakonodavstvo sada kaže da automobil mora biti lokalno bez emisija, a čak ni e-goriva ne pomažu jer to nije bez emisija. Ako mi kao čovječanstvo vjerujemo da nam je potrebna promjena s CO2, pogledajte i klimu, moramo to promijeniti. A jedini način za promjene su električna baterijska vozila. U pariškom sporazumu stoji da trebamo postići CO2 neutralnost do 2050. godine", naglasio je Döllner.

U međuvremenu, Audi povećava svoj fokus na ponudu plug-in hibrida. Svi budući automobili s pogonima na fosilna goriva uključivat će i plug-in hibridne verzije. Döllner je priznao da će ovi djelomično elektrificirani pogonski sklopovi ostati u ponudi dulje nego što je planirano, jer prijelaz na čista električna vozila ne napreduje tako brzo kao što se prvotno očekivalo.

Porsche je prije nekoliko godina priznao da prijelaz na električna vozila traje duže od predviđenog. Drži se svog cilja da električni automobili čine više od 80 posto prodaje do kraja decenije, ali sada priznaje da će to ovisiti o potražnji kupaca. Imajući to na umu, Cayenne će zadržati svoj veliki V8 motor nakon 2030. godine. Bentley je želio ukinuti automobile na fosilna goriva do 2030. godine, ali su od toga odustali. Novi cilj je 2033. Osim toga, odgođen je i prvi električni Bentley.

Prošle je sedmice Audijev konkurent Volvo također nagovijestio da bi motori s unutrašnjim sgorijevanjem mogli ostati u ponudi i u sljedećoj deceniji, unatoč cilju marke, objavljenom 2021., da do 2030. postane potpuno električna.

Mercedes je u početku imao za cilj da plug-in hibridna i električna vozila čine 50 posto njegove godišnje prodaje do 2025., međutim to je pomaknuto do 2030. godine.

Među drugim firmama koje su posljednjih mjeseci promijenile svoje električne ciljeve su i Ford i Volkswagen, a Toyota, najveći svjetski proizvođač automobila, niti ne vjeruje u potpuni prijelaz na električna vozila.

Prije nekoliko mjeseci, predsjednik Akio Toyoda rekao je da električna vozila nikada neće premašiti 30 posto tržišnog udjela.