nemaju smisla

Audi ukida zbunjujuća imena modela

Audi je odlučio da imena njihovih modela nemaju smisla. Pogotovo kada su u pitanju oznake verzija motora.

Audi mijenja nazive modela i preuređuje oznake

Uz toliko različitih varijanti i pogona, teško je stvoriti čvrstu i jednostavnu nomenklaturu. Mnoge marke pokušavaju koristiti istorijski sistem, prilagođen samo za potrebe novih modela. Problem je što se sada jedan motor koristi u mnogo varijanti, a to obično predstavlja veliki problem. Brend iz Ingolstadta odlučio je da je vrijeme za još jedno čišćenje. Audi mijenja nazive modela i pogonske varijante, fokusirajući se na apsolutni minimalizam.

Ovo je “revolucija”. Odlučeno je na jednostavan način podijeliti električne i automobile s unutarašnjim sagorijevanjem. Prvi su dobili parne brojeve, dok će klasični “SUS motori” biti označeni neparnim brojevima.

Tako će Audi A2/A4/A6 i A8 uskoro biti električni modeli. Usputno rečeno, Q4, Q6 i Q8 već su električni. Q2 izaziva malu pomutnju, no ovaj će model najvjerojatnije nestati iz ponude tokom ove godine.

Kod modela s unutarašnjim sagorijevanjem doći će do “pomaka” u nomenklaturi. Audi A3 ostaje na svom mjestu. A4 će postati A5, A6 s unutarašnjim sagorijevanjem postat će A7, a A8, vrati li se na tržište u klasičnoj verziji, bit će A9. Isto vrijedi i za SUV vozila. Ovdje je Audi jasan, jer Q3, Q5 i Q7 ostaju gdje jesu. Q8 privremeno dijeli svoje ime s električnim. Na putu je i konkurent BMW-u X7 i Mercedesu GLS, Audi Q9.

Šta je s modelima koji su imali “među” nazive?

Audi A5 bit će lansiran kao Sportback i Avant. Klasična limuzina nestat će iz ponude. U slučaju A7 bit će nešto drugačije jer će se Audi potencijalno odreći Sportbacka u korist limuzine i Avanta.

Audi također mijenja nazive verzija motora. Čudne brojke poput 40 TDI ili 55 TFSI nestaju. Još u martu 2023., kada je Audi Q6 E-Tron prikazan u kamuflaži, najavljeno je da će Q6 55 E-Tron i SQ6 E-Tron biti pušteni na tržište. U međuvremenu, ova prva oznaka je nestala iz saopštenja.

Ovo nije slučajnost. Oznake 25, 30, 35, 40, 45, 50, 55 i 60 trebale su stvoriti “raspone” snage koje nude pojedini modeli. Primjerice, motor 1.5 TFSI snage 150 KS nosio je oznaku 35 TFSI. S druge strane, 2.0 TDI dizel s 204 konjske snage nazvan je 40 TDI.

Sada Audi uopće ne namjerava označavati verzije motora na automobilima. Tako ćemo u cjeniku i katalogu dobiti samo podatke o motoru. Na vozilima neće biti amblema. Dakle, više neće biti ocjenjivanja auta kraj kojih prolazimo po oznakama.