ciljevi nisu ispunjeni

Bankrotirao poznati proizvođač automobila. Da li je ovo početak kraja?

Proizvođač automobila Great Wall Motors imao je velike planove za svoje poslovanje u Evropi. Ali sada će svi radnici u Njemačkoj verovatno biti otpušteni.

Da li je ovo tek početak kraja?

Kineski proizvođač automobila Great Wall Motors (GWM) želi da zatvori svoje evropsko sjedište u Minhenu u Njemačkoj. Kako navode njemački mediji, 100 radnika GWM Evrope pogođeno je ovim potezom.

U skladu sa tim, radnici i poslovni partneri u utorak su obavešteni o tom koraku. Otpušta se i cijeli top menadžment oko komercijalnog direktora evropske centrale Stefena Kosta, navode njemački mediji.

Ali, zatvaranje centrale ne bi trebalo da znači i povlačenje iz Evrope. GWM želi da zadrži postojeća tržišta, ali da ubuduće kontroliše svoje poslovanje iz Kine, piše Manager Magazin, prenosi Feniks magazin.

Ali, širenje na nova evropska tržišta za sada više nije u planu.

Do sada GWM svoje električne automobile i plug-in hibride nudi u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Irskoj, Švedskoj i Izraelu. Lansiranje brenda u Austriji i Švajcarskoj bilo je planirano, ali će sada biti stavljeno na čekanje.

Ciljevi nisu ispunjeni


Kako pišu mediji, biće nastavljeno partnerstvo s trgovcem automobilima Emil Frey Group. Sada bi komunikacija trebalo da odvija sa sjedištem u Kini. Ostaje da se vidi u kojoj se mjeri to može riješiti.

Great Wall Motors osnovan je 1984. godine i ima sjedište u Baodingu, provincija Hebei, Kina. Godine 2003. kompanija je postala prvi privatni proizvođač automobila u Kini koji je izašao na berzu.

SUV vozila se prodaju pod markom Haval. Na čelu je Wei Jianjun, koji u Evropi nastupa kao Džek Vej. Kompanija je imala velike ambicije prema Evropi. Do 2023. godine u Minhenu bi trebalo da radi 300 ljudi. Ali GWM je još bio daleko od toga. Sa samo 6.300 novih registracija prošle godine, grupa nije ispunila zacrtane ciljeve.

Problema ima i kineski proizvođač BYD GWM nije sam sa svojim visokim očekivanjima. Ostali kineski proizvođači takođe žele da osvoje evropsko tržište; oni se oslanjaju na široku ponudu vozila i konkurentne cijene, posebno za električne automobile i hibridne modele.

Kineska vlada snažno subvencioniše proizvođače automobila, prenosi b92.