brake-by-wire

Bosch testirao novi sistem kočenja po žici: Prvi put po javnim cestama i to čak 3300 km

Neobična testna vožnja se osim na višednevnoj i velikoj udaljenosti odvijala kroz različite klimatske zone do Arktičkog kruga. To podrazumijeva i one u ekstremnim zimskim uvjetima.

Današnji automobili postaju sve složeniji, a mi se iskreno nadamo i da će biti sve sigurniji. Drugim riječima, nadamo se da će nas složeni uglavnom elektronski sistem izbaviti iz nenadanih i neželjenih situacija u vožnji za koje smo krivi mi sami vozači. Osim toga, proizvođači automobila nastoje eliminirati skupe mehaničke dijelove zamijenjujući ih elektroničkim sistemima, poput na primjer vratila koja povezuju kolo upravljača s letvom volana koja povezuje dva prednja kotača. Ili na primjer mehaničke veze ručice mjenjača i mjenjačke kutije.

Jedan od takvih sistema su kočnice, odnosno 'brake-by-wire' ili kočenje po žici sistemi. I nije to ništa novog, ali njemačka multinacionalka Bosch je nedavno obznanila svoja testna iskustva svog novog hidrauličkog sistema kočenja po žici po prvi put na javnim cestama. I da, kao testno vozilo su koristili potpuno električnu Nissan Ariyu.

Sve do Arktičkog kruga

Dakle, ta neobična testna vožnja se osim toga odvijala u dužini od 3300 km kroz različite klimatske zone do Arktičkog kruga. To podrazumijeva i one u ekstremnim zimskim uvjetima, a cijela ruta je trajala šest dana.

Ono što izdvaja brake-by-wire sistem Boscha je rješenje koje potpuno eliminira mehaničku vezu između papučice kočnice i kočionog sistema. Zahtjev vozača za kočenjem prenosi se u sistem kočenja putem žice isključivo kao električni signal preko redundantnih signalnih linija. Inače, prema enciklopediji, 'redundancija ili zalihost (lat. redundantia: preobilje) je višak obavijesti u komunikaciji radi sigurnijega prenošenja obavijesti, sprječavanja nesporazuma i boljega nadzora nad prenošenjem obavijesti.'

Za ovaj temeljno novi pristup, Bosch nudi robusno i učinkovito rješenje s dva neovisna hidraulička kočiona aktuatora – kočionim aktuatorom pomoću žice i ESP-a. Današnji kočioni sistemi, poput integrirane servo kočnice iz Boscha, još uvijek osiguravaju potrebnu redundanciju u slučaju kvara putem mehaničke veze s papučicom kočnice. Ovo spajanje putem ulazne šipke na papučicu kočnice eliminirano je u novom Boschovom rješenju kočenja pomoću žice.

Kao vodeća kompanija u sistemima kočenja i upravljanja, Bosch radi na inovativnim rješenjima putem žice za obje domene vozila – uključujući ovaj sistem hidraulične kočnice putem žice, čije se lansiranje na tržište planira od jeseni 2025. Osim hidrauličkog rješenja, Bosch također razvija i čisto elektromehanički sistem. Kompanija je već primila narudžbe od raznih proizvođača vozila i očekuje da će do 2030. godine više od 5,5 miliona vozila u cijelom svijetu biti opremljeno sistemom kočenja putem žice.

Prednosti Bosch brake-by-wire sistema

Prije svega, riječ je o novoj slobodi u montaži, jer zbog izostanka mehaničkog povezivanja, više nema potrebe montirati komponente kočionog sistema  na vatrozid vozila. Umjesto toga, komponente se sada mogu ugraditi tamo gdje je to optimalno u smislu sigurnosti pri sudaru, NVH (buka, vibracije i grubost) i proizvodnje.

Fleksibilnost u odabiru mjesta za ugradnju kočionih aktuatora (pokretača) pomaže u izbjegavanju potrebe za različitim varijantama za vozila s volanom na desnoj i lijevoj strani. By-wire tehnologija omogućuje nove koncepte papučica sa znatno kraćim hodom papučice kočnice kako bi se stvorio prostor za novi dizajn interijera. Rješenje hidrauličke kočnice putem žice iz Boscha temelji se na dokazanoj tehnologiji kočionog sistema i kombinacija je aktuatora kočnice pomoću žice i ESP-a.

Njegov tanak dizajn štedi prostor za ugradnju i smanjuje težinu kočionog sistema. Budući da su i aktuator kočnice pomoću žice i ESP-a dodijeljeni različitim kanalima redundantnog električnog sistema, svaki od njih može neovisno izgraditi potreban kočioni pritisak na sva četiri točka u slučaju kvara. Stoga je ovo Boschevo rješenje također prikladno za visoko automatizirana vozila, zadovoljavajući zaštitu kočionog sistema potrebnu iz sigurnosnih razloga.