savjeti za vožnju

Brojni vozači prave istu grešku: Treba li nakon parkiranja ostaviti mjenjač u brzini?

Mjenjač je jedan od najsloženijih mehanizama u automobilu i najbitniji element za upravljanje silom koju stvara motor. Premda su dolaskom elektrificirane mehanike automatski mjenjači postali sve popularniji, velika većina automobila u saobraćaju još uvijek ima ručni mjenjač.

U moru savjeta kako ih pravilno koristiti, često se postavlja pitanje - treba li prilikom parkiranja, posebno na nizbrdici ili uzbrdici mjenjač ostaviti u brzini?

Odgovor je potvrdan.

Ostavljanje mjenjača u brzini spriječit će potencijalno pomicanje ili kotrljanje automobila.

Stručnjaci firme za osiguranje automobila Rooster objasnili su da će prva brzina jednostavno zaustaviti ‘nenamjerno kretanje‘, piše Ladbible.

‘Ostavljanje automobila u brzini djeluje kao zaštita od nenamjernog i potencijalno opasnog kretanja. Bez obzira jeste li parkirani na ravnoj površini ili padini, ostavljanje vozila u brzini (osobito kada se radi o uzbrdici ili nizbrdici) sprječava kotrljanje vozila ako vam otkaže ručna kočnica ili ako postoji problem s kočionim sistemom.

Ovaj jednostavan potez može vas izvući iz neočekivane i opasne situacije.

Šest grešaka koje vas mogu koštati skupog kvara

Ispravno mijenjanje brzina ne samo da će vam omogućiti da maksimalno iskoristite potencijal motora i potrošite manje goriva, nego će spriječiti kvarove ovog složenog mehanizma.

Sljedeći ovih šest jednostavnih savjeta, izvući ćete najbolje iz svog vozila i prijenosa.

Nemojte držati ruku na ručici mjenjača cijelo vrijeme

To je običaj koji mnogi vozači imaju, ali bi ga trebali izbjegavati. Prvo zato što uvijek morate pokušati držati volan s obje ruke radi sigurnosti, a i zato što težina vaše ruke na ručici vrši štetan pritisak.

Ne držite papučicu kvačila dok vozilo miruje

Kad dođu do semafora, mnogi vozači pritisnu kvačilo i ostaju u brzini - umjesto da stave u "ler". To je greška koju treba izbjegavati jer ubrzava trošenje ove važne komponente i nepotrebno povećava temperaturu mehanike.

Ne krećite u drugoj

To je također prilično raširena praksa među vozačima, ali s mehaničkog gledišta nije preporučljiva. Kretanje iz mjesta u drugom stepenu prijenosa umjesto u prvom - zahtijeva veći napor motora, mjenjača općenito i posebno kvačila. To je loša navika koja uzrokuje veće zagrijavanje sistema i znatno ubrzava njegovo trošenje.

Ne otpuštajte kvačilo naglo

Uglađena vožnja je najpoželjnija za udobnost putnika, ali i za mehaniku. Naglo otpuštanje papučice kvačila uzrokuje nasilne trzaje koji štete cijelom sistemu i oštećuju komponente poput samog kvačila, zupčanika mjenjača, diferencijala i spojeva šipki prijenosa.

Šaltajte na odgovarajućoj brzini

Kao opće pravilo u autima s mjenjačima sa šest stepeni prijenosa, prvi stepen prijenosa treba držati do 15 ili 20 km/h, promjena iz druge u treću kada se postigne 30 km/h, četvrta brzina pri 40 km/h, peta pri 60 km/h i šesta iznad 100 km/h. Ova nepisana pravila variraju ovisno o modelu.

Ne preskačite izmjene ulja

Za ispravno održavanje mjenjača bitno je da radi dobro podmazan. Kvalitetno ulje u dobrom stanju ne samo da će spriječiti trošenje njegovih dijelova uslijed trenja, već će pomoći u hlađenju cijelog sistema odvođenjem topline kroz krug podmazivanja.