Novi Red Bullov hiperautomobil RB17 je na stazi brz poput bolida Formule 1, možda i brži, kako pokazuju simulacije, no postoji nekoliko problema s ovim nedavno predstavljenim autom. Kako prvo, košta 5 miliona funti (oko 5,9 miliona eura) bez poreza, već je rasprodan i ne može se voziti po javnim cestama.
Međutim, 50 kupaca moći će riješiti taj posljednji problem, kao što je i Red Bull ranije najavio te će se automobil uz prerade moći voziti i na cesti. Za preradu će biti zadužen Lanzante koji će na RB17, uz "blagoslov" Red Bulla napraviti sve potrebne preinake.
Britanska firma koja stoji iza cestovnog McLarena P1 GTR omogućit će i da RB17 dobije registarsku pločicu. Glasnogovornik je za magazin Top Gear rekao da su budući vlasnici Red Bullova hiperautomobila već izrazili interes za doplatu za korištenje zvijeri sa središnjim motorom izvan trkaće staze. Kao što možete zamisliti, usklađivanje s propisima za cestovna vozila neće biti jednostavno ni jeftino. prerada će koštati čak 500.000 funti (oko 590.000 eura).
Poznavajući Lanzanteovu historiju, stručnjaci će dati sve od sebe da cestovno legalni RB17 bude što bliži originalu. S obzirom na ludu aerodinamiku i nisko spuštenu karoseriju Red Bullovog čudovišta, neće biti lako pretvoriti RB17 u cestovno vozilo. Vrijedno je napomenuti da P1 GTR nije jedini trkački automobil koji je firma preinačila za uličnu upotrebu. Jedna od pet proizvedenih Pagani Zonda Revolucion dobila je isti tretman i prisustvovala je na prošlogodišnjem Festivalu brzine u Goodwoodu.
Cestovni RB17 vjerovatno će dobiti nešto na težini povrh impresivno niskih 900 kilograma verzije koja je samo za stazu. Dodatak bočnih retrovizora vjerojatno će negativno utjecati na aerodinamiku, stoga ne očekujte da će ulična verzija generirati potisnu silu od 1700 kg obećanu za standardni RB17. Morat ćemo pričekati i da bi vidjeli hoće li biti promjena na veličanstvenom V10 motoru koji se vrti do 15.000 okretaja.
U verziji za stazu, atmosferski motor od 4,5 litara šalje 1.000 KS na zadnje točkove. Dodatnih 200 KS dolazi iz elektromotora ugrađenog u mjenjač od karbonskih vlakana. Mjenjač nema hod unatrag jer se za to brine elektromotor. Maksimalna brzina je veća od 350 km/h, a podaci o ubrzanjima još nisu objavljeni.
Proći će neko vrijeme prije nego što vidimo prvi serijski Red Bull RB17, a još više prije nego što na cestu stigne prvi primjerak kojeg će modificirati Lanzante. Proizvodnja standardnog RB17 neće započeti do kraja 2025., a proces konverzije će vjerojatno trajati najmanje nekoliko mjeseci. U slučaju cestovno legalnog Porschea 935 prikazanog na prošlotjednom Festivalu brzine u Goodwoodu, Lanzanteu je trebalo oko 18 mjeseci razvoja da dva automobila pretvori u cestovnu upotrebu.