IT

Čak 200 novih korisnika po minuti: Kako je nekad zaboravljeni LinkedIn osvojio generaciju Z

Microsoftova društvena mreža LinkedIn u posljednje vrijeme bilježi rast korisničke baze. Statistika navodi da ova poslovna društvena mreža svake minute dobiva 200 novih korisnika koji ostvaruju 9.000 novih poslovnih veza te uspješno privlači i predstavnike generacije Z, a oni, začudo, čine većinu novih korisnika.

Statistika prema kojoj se na LinkedInu svake minute objavljuje 4.500 novih poslovnih oglasa te da u to vrijeme šest ljudi dobije posao polako preoblikuje imidž društvene mreže za koju velik broj mladih niti ne zna. LinkedIn se, tim rečeno, s opravdanjem može nazvati mnogim imenima, no cool definitivno nije jedna od njih, piše Guardian.

TikTok i Instagram trenutni su kraljevi komunikacije, Facebook ima hrpu korisnika, a Twitter je mjesto na kojem novinari provode preveliku količinu svojeg slobodnog vremena, što LinkedIn ostavlja u vakuumu. Dobra strana priče je to što LinkedIn nije zahvatio val upozorenja na opasnost od društvenih mreža.

Kompanija je skoro potpuno eskivirala negativne komentare, a s druge strane svi znaju da Zuckerberg neprekidno špijunira svoje korisnike - do te mjere da ga se ismijava u mimovima i skečevima. Većinu špijuniranja i praćenja na LinkedInu provode pak sami korisnici zbog provjere profila ili špijuniranja nekog koga su upoznali ili vidjeli na Tinderu.

Tome također pomaže činjenica da vas LinkedIn ne mora pratiti po cijeloj stranici, aplikaciji ili internetu da bi zaradio. Stranica monetizira vaše aktivnosti naplaćivanjem značajki poput mogućnosti kontaktiranja sa strancima, aktiviranja značajki za head hunting i naravno - oglasa koji reklamiraju otvorena radna mjesta.

Tu, doduše, dolazimo do priče o generaciji Z, skupini ljudi koja želi drugačiji pristup radu te polako vrši pritisak na LinkedIn da promijeni koncept stranice te se okrene videu i novih značajkama što privlače mlade ljude. Mogu li to postići bez privlačenja gomile s vilama i bakljama, one koja godinama proganja ostale društvene platforme? Objave na LinkedInu prilično su različite od onih na ostalim stranicama - čak do te mjere da postaju popularne na drugim stranicama. Reddit, primjerice, ima subreddit posvećen isključivo objavama na LinkedInu.

Poslovna ozbiljnost je u neku ruku najveći adut LinkedIna. Riječ je, na kraju, o poslovnoj društvenoj mreži na kojoj korisnici uglavnom cenzuriraju sami sebe kada je u pitanju trolanje ili zlostavljanje, što LinkedInovim moderatorima posao čini puno jednostavnijim. LinkedIn ipak ima još jedan izazov, a to je komunikacija s različitim generacijama koje imaju drugačije načine komunikacije - bumerima, milenijalcima i odnedavno generacijom Z.

Generacija Z odrasla je uz TikTok i Snapchat te ima veći afinitet za videosadržaj, a koriste ga i u profesionalne svrhe. U intervjuu za Wall Street Journal LinkedInov direktor Ryan Roslansky objasnio je načine na koje mora promijeniti stranicu.

'Vidimo mnogo novih korisnika koji pripadaju toj generaciji', rekao je. 'Oni su jako zainteresirani za prikazivanje sebe u videu nego prijašnje generacije korisnika.' Još jedna značajka dizajnirana da privuče generaciju Z mogućnost je blokiranja svih 'političkih' sadržaja s feeda.

LinkedIn je već eksperimentirao s 'pričama', ali ih je deaktivirao prije godinu dana zato što ih niko nije koristio. Nova nastojanja za ubacivanje videa centrirana su na videoprofile i video šireg formata. LinkedInovi videoprofili su, htjeli mi to ili ne, postali dio stvarnosti bez obzira na ponekad šokantno nisku kakvoću sadržaja. Stranica čak nudi opciju uključivanja 'podsjetnika za teme' kako bi omogućila lakše režiranje i formiranje profilnog videa.

Konsultant za društvene mreže Matt Navarra vjeruje da je LinkedIn napravio dobar posao time što se prošlih godina sakrivao ispod radara te se kasnije počeo adaptirati na svijet nakon koronavirusa.

'Svijet se jako promijenio po pitanju zapošljavanja', kaže Navarra. 'LinkedIn se morao prilagoditi, no pred njim je velika prilika zbog dodavanja opcija kojima pomažu freelancerima, kreatorima sadržaja i ljudima koji rade od kuće. Opcija za videoprofile dio je tog nastojanja.'

LinkedIn će zahvaljujući svojim polaganim promjenama na koncu možda i postati prvom društvenom mrežom koju na isti način koriste četiri generacije. Njezina metodičnost (ili inercija) dala joj je šansu za dugotrajan uspjeh.