stellantis

Carine na kineske aute su zamka. Evo zašto

Prvi čovjek automobilske grupe Stellantis Carlos Tavares ne isključuje mogućnost zatvaranja tvornica zbog sve snažnije kineske konkurencije.

"Ako kineski proizvođači osiguraju deset posto udjela u Evropi, to znači 1.5 miliona automobila. Toliko ih se sastavi u naših sedam tvornica", rekao je šef Stellantisa Carlos Tavares francuskim poslovnim novinama Les Échos uoči Paris Motor Showa. Evropski će proizvođači pri takvom ritmu kineske konkurencije morati zatvoriti tvornice ili ih prepustiti Kinezima. Niko ne govori o tome, konstatirao je te dodao kako je zatvaranje granica za kineske proizvode zamka, piše Forbes.

"To ništa ne pomaže. Prepreke će zaobići ulaganjem u tvornice u Evropi. Tvornice koje će se dijelom finansirati državnim subvencijama, u zemljama s niskim troškovima. Nakon što se to učini, ne bismo se trebali iznenaditi ako bude potrebno zatvoriti pogone kako bi se apsorbirao višak proizvodnih kapaciteta koji će se pogoršati", rekao je.

Kazao je i kako već nekoliko godina upozorava na ovakav slijed događanja.

"Kao građanin, isticao sam da postoje jeftiniji i učinkovitiji načini za upravljanje energetskom tranzicijom. Kao industrijalac upozoravao sam da srednja klasa želi električne automobile po cijeni automobila na fosilna goriva, iako je trošak njihove proizvodnje 40 posto veći. To sve predstavlja problem, pogotovo jer nas je politička vlast natjerala da se borimo na kineskom polju izvrsnosti – električnih automobila. Pritisak te konkurencije je izuzetan, što objašnjava upozorenja o očekivanim rezultatima posljednjih sedmica", objasnio je Tavares.


Stellantis, koji posjeduje robne marke Fiat, Vauxhall, Maserati, Chrysler, Opel, Citroën, Peugeot i druge, nedavno je izvijestio o slabijim rezultatima za prvu polovinu 2024. jer mu tržišni udio u Sjevernoj Americi opada. Uprava kao razlog navodi i probleme u automobilskom sektoru u Evropi.

U prvom polugodištu tvrtka je zabilježila 85 milijardi eura prihoda od prodaje, što je 14 posto manje u odnosu na isto razdoblje lani. Neto dobit iznosila je 5.6 milijardi eura, što je pad od 48 posto u usporedbi s prvom polovicom 2023. godine.

Stellantis je sredinom septembra obustavio proizvodnju električnog Fiata 500 u tvornici Mirafiori u Torinu na mjesec dana, a nedavno je obustavu produljio do 1. novembra.

Predsjednik Uprave Stellantisa kaže kako su u vrlo turbulentnom razdoblju te priznaje da su napravili grešku što se tiče američkog marketinškog plana u drugom kvartalu. "Pokušali smo nešto inovativno, ali nije išlo", navodi. No, tvrdi kako ponovno osvajaju tržišni udio u SAD-u.

"Već smo smanjili zalihe u našoj mreži za 52 hiljade, na 378 hiljada automobila. Cilj nam je smanjenje za dodatnih 48 hiljada vozila do kraja godine. Vidite da je to izvedivo", rekao je.

Tavares će na čelu Stellantisa biti do početka 2026. godine kada odlazi u penziju. Njegov nasljednik u grupi još se traži. Iako se nad automobilski sektor navukao tamni kineski oblak, sprintat će do kraja, najavljuje u intervjuu.