OpenAI-jev ChatGPT odsad uključuje pretraživanje weba uživo, u početku samo za plaćene korisnike i SearchGPT članove liste čekanja, no besplatni, poslovni i obrazovni korisnici će isto tako uskoro dobiti isti pristup. Integrirana u sučelje ChatGPT-a, navedena značajka automatski pristupa web-rezultatima prema potrebi, ali korisnici također mogu pokrenuti pretraživanja ručno. Ta nova mogućnost stavlja ChatGPT u izravnu konkurenciju s Microsoftovim Copilotom i Googleovim Geminijem, oba koja nude web pretraživanje u stvarnom vremenu.
Voditelj ChatGPT tražilice Adam Fry demonstrirao je novi alat, pokazujući na primjeru upita za dionice Applea, da rezultat daje interaktivni grafikon, podatke o zaradi i povezane članke s vijestima. Korisnici se također mogu probirati kroz bočnu traku relevantnih web stranica. U drugom primjeru, pretraživanje italijanskih restorana u San Franciscu dalo je interaktivnu kartu preporuka restorana.
Spoj Binga, GPT-4…
Dostupna na iOS-u, Androidu i desktop operativnim sistemima macOS i Windows, funkcija ChatGPT tražilica izgrađena je s različitim tehnologijama, uključujući Microsoftov Bing. OpenAI dodaje da je model pretraživanja fino podešena verziju GPT-4, prvobitno objavljen za 10.000 testnih korisnika u srpnju kao "SearchGPT". Ranije ove godine, OpenAI je aktivno regrutirao Googleove zaposlenike kako bi poboljšao svoje mogućnosti pretraživanja.
Prije ovog ažuriranja, znanje ChatGPT-a bilo je ograničeno na podatke od 2021. do 2023., ovisno o modelu. Glasnogovornik OpenAI-ja Niko Felix pojasnio je da pretraživanje uživo neće zamijeniti tekuća ažuriranja podataka, rekavši da korisnici uvijek imaju pristup najnovijim dostignućima. Dodao je da se pretraživanje uživo razlikuje od procesa obuke modela OpenAI-ja.
Funkcija dolazi usred porasta razvoja AI pretraživanja interneta, pri čemu Meta navodno radi na vlastitom proizvodu, a Google je nedavno proširio svoju funkciju AI pregleda weba na globalnoj razini. Na pitanje je li OpenAI tempirao svoje izdanje u skladu s nedavnim Alphabetovim izvješćem o prihodima od pretraživanja u iznosu od 49,4 milijarde dolara, Fry je izjavio da je ažuriranje ChatGPT-a bilo neovisno zakazano.
Nejasna financijska logika
Za razliku od Google pretraživanja, ChatGPT nema oglasa, što je prednost koju je Fry istaknuo i napomenom da OpenAI nema planova za oglašavanje. Iako je pretraživanje koje pokreće umjetna inteligencija skuplje od tradicionalnog pretraživanja, OpenAI nije razjasnio kako će to funkcionirati za besplatne korisnike. Felix je spomenuo da će se besplatni korisnici suočiti s nekim ograničenjima koliko često mogu koristiti naše najnovije modele pretraživanja.
Suočen sa sve većim pravnim nadzorom, Fry je naveo partnerstva OpenAI-ja s izdavačima kako bi se taj sadržaj koristio stvarno odgovorno. Napomenuo je da se izdavači mogu isključiti iz OpenAI-jevog alata za indeksiranje.
Kroz partnerstva s velikim medijima kao što su Hearst, Condé Nast, Axel Springer i News Corp., OpenAI osigurava partnerima kontrolu nad korištenjem sadržaja. Fry je uvjeren da će pretraživanje u stvarnom vremenu ukupno povećati činjeničnu tačnost, posebno kako se približavaju predsjednički izbori u SAD-u, piše The Verge.