gaming

‘Commandos: Origins’: Očekivanja su bila velika, ali…

Tokom godina, serija "Commandos" je zaslužila čvrsto mjesto u srcima mnogih taktičkih entuzijasta. Novi "Origins" se savršeno uklapa.

Mješavina izazovne stealth igre, pametne upotrebe specijaliziranih jedinica i scenarija Drugog svjetskog rata dugo je bila neusporediva.

Sada, mnogo godina nakon posljednjeg punopravnog spin-offa, serija se vraća sa "Commandos: Origins" za PC, Xbox Series X|S i PlayStation 5.

Očekivanja su bila velika, jer je igra obećala da će poštovati korijene serije uz dodavanje modernog zaokreta.

Nakon opsežnog testiranja, mora se reći da "Commandos: Origins" ima trenutke briljantnosti, ali i da pati od dobro poznatih slabosti i frustrira nivoom težine.

Srce "Commandos: Origins" je taktička igra. Preuzimamo kontrolu nad grupom elitnih vojnika, od kojih svaki ima jedinstvene vještine koje se moraju mudro koristiti u borbi protiv brojčano nadmoćnijeg Wehrmachta. Zelena beretka može da se drži u bliskoj borbi i pomjera sanduke, Sapper postavlja eksploziv, Snajperist eliminira neprijatelje iz daljine, Vozač kontroliše vozila, marinac roni, a špijun se prerušava. Ovaj isprobani koncept je zadržan u svojoj srži, što s jedne strane osigurava neposrednu upoznatost veteranima serije. S druge strane, malo se novog dešava.

AI varira između genijalnosti i apsurda

Kontrole su malo revidirane i sada izgledaju malo direktnije nego u prethodnim igrama. Sposobnost planiranja radnji unaprijed i istovremenog njihovog izvršavanja ostaje ključni element i doprinosi osjećaju zadovoljstva kada se plan odvija glatko. Novi dodatak je rudimentarni sistem pokrivanja koji omogućava likovima da se sakriju iza objekata i tako budu zaštićeni od neprijateljske vatre. Iako je ovaj dodatak dobrodošao, često se čini kao alibi, jer se većina vremena provodi u tišini i izbjegavanju direktnih sukoba ionako.

Tradicionalni kamen spoticanja serije je oduvijek bila ponekad nepredvidiva umjetna inteligencija neprijatelja. U "Commandos: Originsi" inteligencija neprijateljskih vojnika također uvelike varira. U nekim situacijama se ponašaju pametno, patroliraju razumnim rutama, reagiraju na zvukove i otkrivaju prikrivene komande uznemirujućom preciznošću. U drugim slučajevima, izgledaju slijepi i gluhi, ignorirajući očigledne leševe u njihovoj blizini ili tvrdoglavo ulaze u pripremljene zamke. Ova nedosljednost može dovesti do frustrirajućih situacija u kojima savršeno planirana misija propadne zbog "glupe" AI.

Često pokušaji i greške, a ne prave taktike

Nivo težine serije videoigara je tradicionalno visok do izuzetno visok, a "Commandos: Origins" nije nikakav izuzetak. Čak i na nivou srednje težine, svaka od nešto više od desetak misija zahtijeva pažljivo planiranje, precizno izvršenje, a često i priličnu količinu pokušaja i grešaka. Može biti prilično zadovoljavajuće kada težak poduhvat uspije. Međutim, nivo težine ponekad ima tendenciju da se vještački poveća samim brojem protivnika ili nepoštenim plasmanom, a ne pametnim dizajnom i izazovnom taktikom.

Lokacije novih "Commandoovih" misija su raznolike i kreću se od okupiranih gradova preko podmorničkih baza do velikih vojnih objekata. Vizuelno, nivoi su prilično privlačni i dobro prenose atmosferu Drugog svjetskog rata. Međutim, sloboda igre ponekad nedostaje. Često nivoi izgledaju vrlo linearno, sa nekoliko alternativnih ruta ili pristupa. To umanjuje vrijednost ponavljanja i oduzima igraču osjećaj da može pronaći istinski kreativna rješenja za postavljene zadatke. Ali lokacije još uvijek vrijedi vidjeti.