Ekonomija

Čovjek čije proizvode ima skoro svaka kuća u BiH pred bankrotom: Imao je 200 miliona eura, a sad se bori za opstanak

Sandi Češko

Prije samo godinu dana, biznismen Sandi Češko je svrstan među deset najbogatijih Slovenaca s imetkom od 200 miliona eura. Sada je osnivač Dormea i ostalih brendova grupe Studio Moderna slovenskim medijima priznao da ima problema u firmi te da kasne plate zaposlenika i druge obaveze.

Češko, jedan od najbogatijih Slovenaca i “kralj” televizijske prodaje koji je sa svojim brendovima Dormeo, Delimano i Kosmodisk prodro u gotovo svako domaćinstvo u ovom dijelu Evrope, potvrdio je slovenskim medijima da se nalazi u poslovnim poteškoćama.

"Osnivač Dormea i ostalih brendova grupe Studio Moderna danas nije želio pred kamere. No, u kratkom telefonskom razgovoru za našu televiziju priznao je da problema u firmi ima, da kasne plate zaposlenika i druge obaveze. No, priča za njega nije gotova i do kraja će se truditi za opstanak firme", navodi portal 24.ur, podsjećajući da je Češko prije samo godinu dana svrstavan među deset najbogatijih Slovenaca s imetkom od 200 miliona eura.

Kada se “zagrabi” dublje u prošlost, Češko je stajao još bolje, prenosi Jutarnji list.

"Studio Moderna je u samo dvadesetak godina, krenuvši od nule, izrastao u firmu s osam hiljada zaposlenih, pola milijarde eura prihoda s operacijama u dvadeset zemalja", izjavio je Češko u intervjuu Jutarnjem listu u julu 2020., otkrivši da je upravo u tom razdoblju dovršio desetogodišnji izlazak iz vlasničke strukture Studija Moderne u korist investicijskih fondova pod kontrolom slovenskog biznismena Darka Horvata.

No, već iduće godine Češko je otkupio Studio Moderna od Horvata.

Poslovna filozofija osnivača Studija Moderna je maloprodaja vlastitih brendova kroz sve moguće kanale, među kojima je, barem u počecima, bila ključna televizija. Trideset godina nakon poduzetničkog starta Sandija Češka, više niko ne dvoji da se osnivač Studija Moderna u ovom dijelu Evrope prvi dosjetio da svoje brendove ne mora nuditi samo u kratkim televizijskim reklamama uz skupe cijene oglašavanja nego i da se puno veći učinak može ostvariti posebnim emisijama i programima “televizijske prodaje”.

U ranim devedesetim godinama prošlog stoljeća Češko je bio jedan od pionira direktnog oglašavanja i prodaje, što mu je donijelo vrtoglav rast i nova tržišta.

Kada je u pitanju razvoj brendova Studija Moderna, Češko je u spomenutom intervjuu otkrio da je Dormeo nastao na temelju tehnologije Octaspring, koju je kupio od jednog belgijskog preduzeća.

"Radi se o tehnologiji opruga od pjene koja se koristi u izradi madraca, namještaja i profesionalnih sjedišta. Njena prednost je da, s jedne strane, daje podršku koja se prije postizala s metalnim oprugama i tzv. comfort pjenom, a s druge strane smanjuje cijenu proizvodnje u odnosu na klasične madrace od pjene s obzirom na to da se koristi 50 posto manje materijala", objasnio je Češko.

Priča o Kosmodisku, plastičnoj traci koja uklanja bol u leđima i probleme s kičmom, još je zanimljivija. Prema svjedočenju bivšeg poslovnog saradnika Sandija Češka, Branimira Brkljača, Češko je autorska prava za Kosmodisk kupio od njegovog izumitelja Branka Stojanovića iz Srbije.

"Češko je 1992. pokrenuo Studio Moderna te počeo prodavati Kosmodisk, prvo u malim količinama. U proljeće 1993. dogovorili smo se o prodaji prava na Kosmodisk Studiju Moderna. Naručili smo i dobili medicinsko istraživanje o utjecaju Kosmodiska u liječenju problema s kičmom. Prve spotove o Kosmodisku emitirali smo na Pop TV-u. Tada nastaje i ideja o Top Shopu koji će objediniti prodaju više proizvoda i tako je počelo širenje iz Slovenije prema Hrvatskoj, Mađarskoj i drugim tržištima", posvjedočio je Brkljač u nedavnom intervjuu za najgledaniji poslovni podcast u regiji, “Biznis priče”.