POTROŠAČKO DRUŠTVO

Crni petak u SAD-u potukao sve rekorde u online trgovini

Nagli skok potrošnje od Crnog petka odražava potrošača koji je spremniji trošiti nego 2022., kada su cijene goriva i hrane bile bolno visoke
FOTO: LowEndTalk

Potrošnja e-trgovine na Crni petak skočila je 7,5 posto u odnosu na godinu ranije, dosegnuvši rekordnih 9,8 milijardi dolara u SAD-u, prema izvješću Adobe Analyticsa, što je daljnji pokazatelj da potrošači koji vode računa o cijeni žele trošiti na najbolje ponude i traže ponude online.

"Vidjeli smo da se tokom prošle godine pojavio vrlo strateški potrošač koji stvarno pokušava iskoristiti ove dane kako bi maksimalno iskoristio popuste", rekao je Vivek Pandya, vodeći analitičar u Adobe Digital Insights.

Nagli skok potrošnje od Crnog petka odražava potrošača koji je spremniji trošiti nego 2022., kada su cijene goriva i hrane bile bolno visoke.

Pandya je primijetio da su impulsivne kupnje mogle igrati ulogu u rastu Crnog petka budući da je 5,3 milijarde dolara online prodaje došlo od kupnje putem mobitela. Napomenuo je da su utjecajne osobe i oglašavanje na društvenim mrežama potrošačima olakšali ugodnu potrošnju na svojim mobilnim uređajima.

Ipak, kupci su osjetljivi na cijene i upravljaju strožim proračunima zbog prošlogodišnje rekordne inflacije i kamatnih stopa. Prema anketi Adobea, 79 miliona dolara prodaje došlo je od potrošača koji su odabrali fleksibilnu metodu plaćanja "Kupi sada, plati kasnije" kako bi povećali svoje novčanike, što je 47 posto više u odnosu na prošlu godinu.

Najprodavanije kategorije Crnog petka, pokazalo je izvješće Adobea, bile su elektronika poput pametnih satova i televizora, uz igračke i igrice. U međuvremenu, alati za popravak u kući imali su slabije rezultate. Pandya je rekao da su najbolji prodavači u izravnoj korelaciji s proizvodima koji imaju najbolje popuste.

Adobe prikuplja svoje podatke analizirajući jedan trilion posjeta maloprodajnim web stranicama u SAD-u, 18 kategorija proizvoda i 100 miliona jedinstvenih artikala. Ne prati fizičke maloprodajne transakcije.

Mastercardova analiza ovogodišnje rasprodaje za Crni petak pokazala je da je prodaja u trgovinama porasla nešto više od 1 posto u usporedbi s online prodajom, koja je porasla za više od 8 posto u usporedbi s prošlom godinom.

"Mislim da se promijenila paradigma oko iskustva Crnog petka u trgovini, dugih redova i sličnih stvari", rekao je Pandya iz Adobea.