Gaming

Danas 20. rođendan slavi Call of Duty

Na današnji dan, prije točno 20 godina, prvi Call of Duty ugledao je svjetlo dana i postavio temelje za jedan od najuspješnijih serijala u industriji videoigara.

Popularni serijal Call of Duty zaživio je na današnji dan prije okruglih 20 godina kad se na američkom tržištu pojavila prva igra, smještena u Drugi svjetski rat. Početak je bio drastično drugačiji od onoga što Call of Duty danas predstavlja. Single-player kampanja je sadržajno bila bogatija nego multiplayer porcija, koja je bila rađena tako da si ju igrači mogu modificirati po volji. Najvažnije od svega, Call of Duty je startao kao ekskluziva za PC platformu.

Za porijeklo Call of Dutyja zaslužan je Infinity Ward, studio osnovan svega godinu dana prije izlaska same igre, sastavljen uglavnom od “izbjeglica” ekipe koja je za Electronic Arts napravila odlični Medal of Honor: Allied Assault. Tvorci Call of Dutyja zacrtali su si napraviti pucačinu u kojoj je igrač bio dio tima umjesto da sam rješava sve bitke Drugog svjetskog rata.

U tu svrhu morali su poraditi na umjetnoj inteligenciji suboraca koji su igrača vodili kroz igru svojim naredbama, a ponašanjem su pridonosili realističnom prikazu ratovanja tako što su se skrivali iza zaklona, međusobno spašavali jedni druge i slično. Igra je u većini misija imala sustav “nadopunjavanja” kojim je stalno slala nove suborce u boj kada bi postojeći poginuli, tako da bi se uz igrača uvijek nalazili drugi vojnici. Doduše, u ranoj verziji igre to još nije bilo tako pa ako ste igrali demo inačicu onda ste bez kazne mogli pobiti vlastiti tim i ostati gotovo sami na ratištu.

S obzirom da se radilo o PC ekskluzivi koja je koristila tadašnji id Tech 3 pokretač iz Quake III Arene, Call of Duty je sukobe Drugog svjetskog rata mogao prikazati na do tada neviđeno detaljnoj razini. Primjerice, u igru su bili ubačeni efekti za reakciju na eksploziju granata u blizini (zujanje u ušima, mućenje vida, usporeno kretanje), okoliš je u nekim misijama bio uništiv (npr. tenkovi su gazili drveća), a na ekranu su se mogli naći deseci likova odjednom.

Priča prvog Call of Dutyja bila je podijeljena na tri kampanje: američku, britansku i sovjetsku. Svaka je imala misije za pamćenje, no veliko finale bilo je rezervirano za sovjetski dio u kojemu smo sudjelovali u bitci za Staljingrad (uvelike inspiriranoj filmom Enemy at the Gates) te kasnije marširali prema Berlinu i počistili Reichstag.

Call of Duty bio je jedna od najzapaženijih igara 2003. godine te je odnio brojne nagrade. Iduće godine uslijedila je ekspanzija zvana United Offensive s novim misijama i proširenim multiplayerom. Originalni Call of Duty ostao je PC ekskluziva dobrih šest godina prije nego se na PlayStation 3 te Xbox 360 konzolama pojavio Call of Duty: Classic. Nažalost, ta je verzija izašla iz prodaje te danas originalni Call of Duty moguće zaigrati samo na platformi gdje je sve i počelo – na PC-ju, piše HCL.

Call of Duty serijal kasnije je postao iznimno popularan te se iz godine u godinu mijenjao novim idejama. Ipak, nekoliko se stvari iz prve igre zadržalo kroz sve ove godine, unatoč promjeni enginea, tematike, razvojnih studija itd. U Call of Duty igrama i dan danas je aktivan kapetan Price, kojega smo prvi put upoznali upravo u originalnoj igri iz 2003. Nadalje, sustav suboraca i dalje je okosnica svih single-player kampanja u Call of Dutyju, primjetno kroz to da u CoD igrama ne možete samostalno otvoriti vrata da biste krenuli dalje, nego morate čekati da to suborci učine za vas – tako je skriptirano još otprije 20 godina.

U bilo kojem slučaju, Call of Duty je s nama zadnjih 20 godina bio i u dobru i u zlu. Jedini je to serijal koji nije sportski, a baš svake godine dobiva novu igru. To jest, jedino je 2004. godina bila sporna jer tad nismo imali igru iz glavnog serijala nego su izašli CoD: Finest Hour za konzole te ranije spomenuta ekspanzija United Offensive.